Bloggere som ikke blogger er det som gir klikk.

Jeg ble fornøyd da jeg sjekket bloggtopplista i dag.  Jeg hadde både flere sidevisninger og bedre plassering enn den begredelige 17. plassen jeg hadde i går.  Fullt så begeistret ble jeg ikke da jeg så at de to som lå på plass 14 og 13 var to blogger hvor det ikke har kommet nye innlegg på lenge. Sukk  nok en gang slått av bloggere som ikke blogger.

På 12. plass derimot oppdager jeg til  min store glede Solliv!!  Så bra! Solliv er en blogg jeg følger daglig. I sitt siste innlegg har hun vært i Oslo og Vigelandsparken. Vel, jeg var i Vestfossen i går. Vestfossen kaller seg Kulturhovedstaden, så da har en av oss vært i Hovedstaden og en I Kulturhovedstaden. Det går omtrent ut på det samme.

Over Solliv er det nok en blogger som ikke har fornyet seg. Dobbelt sukk. Hvis den nye trenden på blogg blir å ikke blogge, ja da kan man jo like godt slutte med blogg. Vitsen må da være å formidle noe?

Strikkekjerring  har heldigvis blogget! Hun har sydd litt påskepynt. Kjempesøt! Tenker og at det er et tegn på tiden vi lever i når hun prøver å lese problemer med ei vinylpresse på Facebook i stedet for å sjekke displayet på maskinen….

Så kommer nok en blogg uten nytt innlegg. Trippel sukk. Dette blir den fjerde bloggen uten nytt innlegg av de seks jeg har sjekket så langt.

De derre bloggene som bare kommer med en ny ukemeny hver uke fornyer seg jo heller ikke hver dag, og vips så har jeg klikket meg inn på den femte bloggen uten nytt innlegg. Det begynner å demre hvorfor folk ikke leser så mye blogg som før. Når fem av syv blogger ikke har skrevet noe nytt blir det jo litt vel kjedelig.

Endelig, Monica, en blogger som leverer flere innlegg hver dag slik bloggere bør gjøre. Eller kanskje ikke. Blogge flere ganger om dagen, mener jeg. I det minste hvis man knapt har noe å blogge om. Synes og det er litt greit at overskrift og innhold stemmer sånn noenlunde over ens. Overskriften til Monica sier;AKTIV TIRSDAG, SYKEPLEIER, VASKEKONE ALTMULIG KVINNE. Av aktiviteter skriver hun at hun har vasket gangen og tatt oppvasken, ja og pleiet mannen som er syk. Detfor står det sykepleier i overskriften. Han kan derimot umulig være så syk at han har trengt kontinuerlig pleie  siden hun og forteller at den stakkars pleietrengende mannen er den som har laget og servert henne middag. Altså burde overskriften kanskje kun være VASKEKONE?

Doc og Dask oppsummerer litt styret rundt Valentinesdag på en utrolig god måte:

Elsker man ikke hverandre resten av året så hjelper det ikke stort å late som i 24 timer.

Hverdagsromantikk er nok langt å foretrekke frem for en dag med roser og champagne  Joda, Gamle Gubben Grå og jeg var på “date’ i går,  men det var like mye sjokolade og det å utforske et nytt sted som lokket like mye som at det var Valentinesdag.

Sukk. Nok en ukemeny. Nok en blogg som ikke har fornyet seg.. Det var den sjette så langt i dag. Sukk.

Vibbedille   derimot leverer. Hun har vært på gåtur. Vandret over en mil i litt utfordrende terreng. Sprekt! Lurer litt på hvor stiv hun er i beina i dag.

En annen klok blogger er Vivian.  Livet venter ikke har hun kalt innlegget sitt.  Kloke Vivian skriver

Det er ikke om å gjøre å finne meningen med livet, men å finne meningsfulle gleder som gjør livet verdt å leve.

Kloke ord som vi bør ta med oss noen og en hver. Ikke minst denne kjerringa som sitter her og sutrer over blogger som ikke fornyer seg. Kanskje er disse bloggerne ute og finner meningsfulle gleder uten at de nødvendigvis deler de på blogg.

Noen kommer overhode ikke med innlegg. Andre kommet med mange, lange innlegg ikke alke like interessante.  I dag var det 6 av de 14 over meg på lista som ikke hadde fornyet seg.  Men øverst på bloggtopplista milevis over nummer to ligger et innlegg om kyllingsalat. Jeg er usikker på om det var det innlegget jeg fant mest interessant.

 

 

21 kommentarer
    1. Kan melde om at beina har det helt fint, men skuldrene der i mot, der kjenner eg det! Lurte et øyeblikk på om eg hadde gått på hendene. Storesøst anbefalte meg å bruke turstaver på den turen, angrer ikkje på det med tanke på litt høye hyller og dype hull som me gikk i, dessuten slipper man hovne hender og litt dovne armer når man går langt med armene dinglene langs siden.

      Ang kyllinsalat på 1.pl….Den kokken er “smart”: Han poster vel ca 10 innlegg i snitt/ i døgnet (Sjekk FB siden hans så ser du set) 1 kanskje 2 er nye (om man er heldig) Ellers er det mye posting av gamle innlegg – Hver dag. Ingen feil det, men det er nok en stor medvirkende årsak til at nettopp en kyllingsalat er nr 1 i dag. Så du trenger ikkje lage deg en spennede salat for å teste om det funker hehe

      Lag deg en god dag 🙂
      Vibbedille

      1. Bra at du ikke er stiv i beina. Håper ikke skuldra er så vond at du ikke får strikket eller perlet. Tror du kan være ganske så trygg på at det ikke kommer noen salat fra meg i dag.

    2. Hehehe…
      Den blogglista er ikke til å bli klok på.😅
      Det er nok ikke display på maskinen jeg bruker, men en datamaskin med et gigantisk og stort program med mange muligheter. Prøvde den digitale bruksanvisningen først uten å bli noe klokere. Da er det fantastisk med folk som skjønner hva som kan være problemet og som i tillegg gidder å bruke av sin egen tid, gratis og franko, til å hjelpe.🤗🥰
      Så noen ganger er vår digitale verden til uvurderlig hjelp.🤩

    3. Om du ikke ligger på bloggtoppen, troner du øverst på Google. Som du sikkert har fått med deg foregår det en “saklig” diskusjon hos en medblogger om “mobbing”, som den kloke dame du er ikke blander deg i. Selv om du i vedkommendes blogg som regel er hovedperson når vedkomm3ende tar opp emne. Som f.eks den blodrøde kjærringa fra voldsvenstre.

      Så tilbake til Google. Når jeg googlet “Mobbing på blogg” er Livet med vesla nr. 1, Du nr. 2. Dere begge med gode innsiktsfulle blogginnlegg. Tillater meg og gjengi noen kloke ord fra Livet med veslas blogg 10.4.22. ” “Disse konfliktene som er så slitsomme å stå i for bloggerne hva er det egentlig?. Det er jo bare at noen tar deler av et innlegg å setter det på spissen. Kanskje et signal om at man bør tenke gjennom om man ikke har satt i gang diskusjonen selv? Det jeg kal fram til er at det er flere som fremstiller seg selv som et sart lite offer for alle store stygge medbloggere”
      Dine kloke betraktninger er blogginnlegget fra 19,9,22 ” Om mat og mobbing. Kokkejævel hadde en god kommentar i ditt innlegg som handlet mest om ei sterk jente fra Førde.
      Kokkejævel fikk ikke godkjent sin kritiske kommentar hos vedkommende medblogger. Som mange andre ikke får, om vi ikke heier på vedkommende, Der konstruktiv kritikk alltid blir vridd til hets, sjikanering, til og med hat blir nevnt.

      Ha en fin dag, ute skinner sola 😉

      1. Takk, Bien. Jeg får faktisk ikke med meg alt som han som ikke liker blodrøde kjerringer skriver. For ikke å få putta på han en femmer kommenterer jeg ikke innleggene hans Og når jeg ikke skal kommentere de finner jeg det uhensiktsmessig å lese de.
        Ikke noe solskinn på min kant av landet

        1. Jeg har begynt å få øynene opp for det du skriver, og nå ser jeg har rett….

          Vet at jeg ble innblandet i konflikter sammen en annen godt kjent blogger (som ikke blogger lengre). Var mange som den gangen sa i fra at jeg måtte slutte å være så blind i min iver etter å forsvare bloggeren. Jeg skulle ha hørt på dem.

          Man lærer av sine feil.

          Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

          Purr, purr, fra Toril og kattene

          1. Verden of mennesker kommer aldri i svart hvitt. Alle har positive sider og alle har negative. Noen ganger blir man litt blinde for de negative (og sikkert omvendt).

    4. Det er mye vi ikke skjønner her i verden og jeg fant ut at jeg kan bare gjøre det som gir meg glede…nemlig å skrive.
      Jeg har ikke mange lesere som du har, men slik er livet. Alltid forskjell på folk. Vi kan misunne andre, men en dag kom det et lys i mitt sinn at den personen som ligger overst på bloggen…noen av dem har verre problemer enn jeg har. Så jeg bør være bare takknemlig på livet mitt uansett jeg kunne tenke meg noe annet blant annet å være en toppblogger som f.eks deg:)

        1. Jeg synes det også og synes det er litt urettferdig. Jeg har vært misunnelig, men jeg har lært å ikke fokusere mer på det ettersom jeg publiserer jo i hjel:) Greit at du nevner det i bloggen din fordi jeg lurer på det også:)

    5. Jeg leser de bloggene jeg liker, og er glad for at jeg ikke er blogger.. Han på toppen er dyktig kokk, og tips har han på Facebook. Tror han skulle ordne med ukesmeny, og kanskje det dukker opp noe spennende til å lage. Særlig middager. I dag blir det wook. Raskt og god mat.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg