Blomkålsuppe med kjøttboller….

Da jeg gikk gjennom toppbloggerne i innlegget To uker gamle matkasser, bingo og vasking av bad….. skrev jeg om at Mat fra bunnen mente at hennes 4.000 lesere skulle ha blomkålsuppe med kjøttboller til middag I dag. Jeg stusset litt på kombinasjonen blomkålsuppe og kjøttboller men kom til at det muligens kunne være godt.  Så da gjorde jeg som Mat fra bunnen anbefalte, og lagde blomkålsuppe med kjøttboller til middag.

Eller, Mat fra bunnen lager selvsagt maten fra bunnen av. Jeg gikk for den littcenklere varianten. Toro sin blomkålsuppe og ferdige kyllingkjøttboller. Varmet noen grove rundstykker ved siden av.  Helt grei hverdagsmiddag, kjapt og effektivt.

6 kommentarer
    1. Ble jo mer mettende på den måten der. Bare suppe er litt lite noen ganger synes jeg. Her ble det mer mat!
      Men vet ikke om jeg skal lage det, pleier å bruke bacon jeg som topping og rundstykke til .

      1. Toro er bra! Husker jeg var praktikant som ung, du vet sånn som passet barn i private hjem. En dag sto det på lista mi at jeg skulle lage middag. Fiskeboller i hvit saus, tror jeg. Jeg var 20. Jeg kunne ikke lage hvit saus, visste jo mel og smør og melk, men hvor mye av hver? Desperat forsøkte jeg å få tak i Mamma på telefon, men hun var vel på tyttebærtur eller hentet dyr hjem fra utmarksbeite på Krokskogen eller noe slikt. (Lenge før mobiltelefon) Fortvilet entret jeg kjøkkenet – og fant en pose Toro Hvit saus på kjøkkenbenken. Ha aldri vært så lettet over å se en sausepose.

    2. Blomkålsupppe er godt. Og med kjøttboller ble det skikkelig middag.
      Toro er veldig grei løsning i en travel hverdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg