Bunny skriver om ostesaus

De siste dagene har det vært litt stille fra denne kjerringa.  Formen har ikke vært på topp, og hodepine gjør at skjermtid ha blitt nedprioritert. Når jeg på morgenene har sittet og lest meg gjennom det siste innlegget fra nummer en på bloggtoppen og nedover har jeg kommet langt ned på 40 og 50 tallet uten å ha funnet noe som engasjerer meg nok til å få lyst til å skive et eget innlegg.
Jeg har konkludert at det mest sannsynlig er denne kjerringa som er helt uten engasjement, og ikke blogginnleggene.

Så tydelig har det visst vært at kjerringa har blitt snill og tannløs, at i går fikk jeg faktisk oppfordring fra en toppblogger

Bare så det er sagt, så må du bare ta for deg meg og mine innlegg. Jeg tåler nå vitterlig en støyt, og tar meg faktisk enda i å flire av det som fremgikk da jeg ble dette her til del ved forrige korsvei *hehe*

Godt å høre at det ikke bare er lett-krenka persilleblad på bloggtopplista.

Motivert av denne meldingen kastet jeg meg over bloggtopplista.  Jeg tror alle forstår at det føles feil å kaste seg over Vivian sitt siste innlegg. Hun ber jo bare om å få lov til å vær svak.  Monica gjør seg klar til en stor operasjon. Alt man kan si til det er jo Lykke til!  Skulle jeg nok en gang havne langt ned på lista? Ikke fordi innleggene ikke engasjerer men fordi noen innlegg er for alvorlige til å kommentere på min måte.

Jeg så at en av persillebladene, eller muligens selve persillerota, var på en overraskende tredje plass.  Bunny skriver bra, har ofte tema som provoserer meg og i juni 2020 klarte han å danke ut selveste Kokkejævel med dette innlegget.  Mine tanker rundt det innlegget tilbake i 2020 kan dere lese her, og siden den junidagen har vi vært perlevenner.  Eller muligens ikke.
Vel, Bunny er en blogg som etter min mening fortjener plassen langt der oppe. Og jeg gledet meg til å ta for meg innlegget hans å komme med en engasjert kommentar.

Litt skuffet ser jeg at det er et mat-innlegg. Bunny skriver om laks og pasta.  Deler oppskrift fra Camillas hjemmelagde mat. Han som til vanlig er nesten mer oppgitt over alle matbloggene enn meg?!?   Har Bunny, samfunnsrefseren som skryter av at han er rå, smågal og rett fra levra sunket så dypt at han har begynt å skrive mat-innlegg for å få klikk?

Selv om jeg ikke er spesielt opptatt av laks eller pasta, har egen kokk og en bokreol full av kokebøker tar jeg meg tid til å lese innlegget.  Og etter som jeg leser smiler jeg mer og mer fornøyd.  Bunny er den samme gamle samfunnsrefseren.  Bilde og innledning benyttes kun for å få leseren på kroken.  Få alle de som mesker seg med mat innlegg til å lese om noe viktigere enn ostesaus. Innlegget handler vel så mye om miljø, og microplast.

Jeg er dessverre ikke så opptatt av miljøet som det min politiske plassering på yte venstre skulle tilsi. Og i likhet med Bunny savner jeg plastsugerørene.  En kaffe-latte smaker langt fra det samme gjennom et pappsugerør som nesten går i oppløsning innen jeg har kommet til bunns i kaffeglasset.  Det ødelegger kaffekosen.  Heldigvis går det greit å drikke kaffe-latte uten sugerør.

Hovedpoenget i Bunnys innlegg er at i det tilfelle han viser til lønner det seg økonomisk å kjøpe to små pakker med laks i stedet for en stor pakke. Med det til følge at han som forbruker får omtrent dobbelt så mye plast som må kastes eller resirkuleres da.  Og jeg er enig med Bunny. Dette henger ikke på greip.

Det ville bli kjedelig her på blogg om Bunny og jeg var enig om ett og alt.  Det ville vel heller ikke være helt meg om jeg ikke kom med et lite spark til Bunny i et slikt innlegg.  Denne gangen sikter jeg ikke på skrittet, men nøyer meg med et lite spark på leggen.
Det er ikke “staten” som bestemmer prisen på laksen på Kiwi, enten den er pakket i 200 eller 400 grams pakker.
Her kan du bruke din forbrukermakt og velge butikkjeder hvor det lønner seg å tenke miljø.  Promoter så hvilken kjeder det er på bloggen din med en oppfordring til å bruke disse kjedene.  Regner med det ikke ville ta mange dagene før su på ny kan gå på Kiwi å kjøpe laks i 400 grams pakker og spare penger på det kontra småpakkene.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg