Champagne-radisser og orgasmer.

I går var jeg mett!! Skikkelig stappmett!  Vi hadde middag på det Rødt arrangementet jeg er med på denne helga. Han som ordner mat og overnatting for de som har kommet langveis fra hadde bestilt en tre retters middag til oss.  Hotellet hadde flere julebord og valgte å servere julemiddag. Dere vet ribbe, surkål og medister. Riskrem til dessert. Vi lurte litt på hva som da var forretten. Jeg er ikke vant med forrett til julemat, aner ikke hvordan det er i Drammen der han bor. Vel, det var en stor tallerken fyldig og god grønnsakssuppe. Så etter en stor porsjon suppe, en gedigen juletallerken (ikke den på bilde, større porsjon) og mer riskrem enn jeg klarte å spise var det så vidt jeg ikke trillet til bilen da jeg skulle hjem.
Utrolig godt, men jeg er i grunn mett ennå. Godt det ikke var et måltid som ble etterfulgt av kaker og kaffe et par timer senere.

Mette og tilfredse politikere som ruller av gårde i sitt eget velbehag, slik blir det ikke mye radikal politikk av. Så før noen påpeker at vi er champagne-radikaler så må jeg dele ut et aldri så lite stikk, dagens kaktus om du vil.
Den går til NAV systemet som gjør at folk som trenger hjelp føler det mindre belastende å stå i matkø hos frivillige aktører enn å benytte seg av velferdsstatens sikkerhetsnett.

Som dere skjønner dro jeg hjem fra hotellet i går kveld. Ingen ville fester i baren her slik det var da LO og Spekter møttes på hotell tidligere i uka.
Jeg har forresten stor forståelse for at folk finner Spekter provoserende. Det har jeg gjort ved flere anledninger. Du kan for eksempel lese om det i disse to innleggene Åpent brev til Anne- Kari Bratten og Lønn som fortjent…. Men jeg har aldri tydd til håndgemeng for å understreke argumentene mine. Jeg tror debatt gjør seg bedre med ord enn med knyttnever.
Nei, jeg har aldri vært den som tyr til knyttneven. Helt fra ungdomstiden har ordet vært mitt våpen.

Snart er jeg klar for en ny dag i politikken. Jeg gleder meg. For det skjedde noe med meg i går i det jeg trådde inn i det møterommet. Jeg pleier egentlig sånn på fylkesnivå å være litt stille. Kanskje være litt ukonsentrert. Helt klart ikke være den som er mest aktiv.
Men i går entret jeg rommet slik jeg gjør når jeg føler meg virkelig på hjemmebane. Jeg var en av de som deltok mest i debattene og snakket på utpust og innpust halve dagen. Nesten sånn at det ble litt mye av meg. Altså, slik jeg er når jeg virkelig trives og føler at jeg er på rett plass.
Hvis jeg skal være ærlig med dere, var det utrolig godt. Jeg tar det som et tegn på at det siste året har gjort meg godt. Jeg kjenner gang på gang at jeg har mer energi enn jeg har hatt på svært lenge.

Hvis noen nå leser desperat etter hvor orgasmen kommer inn i bildet i dette innlegget så er det ingen steder. Jeg har bare oppfattet at det er en trend på blogg for tiden å ha ordet med i overskriften uten at det har noe som helst samsvar med innholdet. Og som dere vet, denne kjerringa må jo prøve ut alt som er in på blogg.

Nei. la oss glemme orgasmen og heller snakke om julepynt. Eller adventspynt. Kall det hva du vil og pynt når du vil og med hva du vil.
Her i huset kom verken adventsstjerner eller julelys opp i går. Sånn er det når husfruen er mer opptatt av politikk enn å svinge pisken her hjemme. Vi får se hva vi klarer i løpet av dagen. Både stjerne og utelys kommer nok opp før julaften. Vi har tross alt nesten fire uker igjen å rekke det på. I år skal det ikke stresses, og i går lovet jeg Gamle Gubben Grå at jeg ikke skal frese rundt som en ildsprutende drage å skjelle ut alle her hjemme en eneste gang i løpet av førjulsstria. Skal bli litt spennende å se om jeg virkelig klarer å holde det forsettet. Jeg håper det.

Nei, nå er det snart tid for mer politikk. Jeg får komme meg av gårde.

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Middagen din i går ble jeg sulten av, høres så godt ut..
      Bra du har energi igjen og det er herlig tenker jeg, nå er du i ditt ess..Vedlig bra!
      Orgasme er en drink, folk synes det er litt stas å drikke den..når man er i baren.
      Jeg drikker mest Dry Martini, det liker jeg, hehe…
      Ønsker deg en fin dag på møte, kos dere…

      1. Ja det er godt å føle at energien er tilbake. Gjelder bare å ikke ta på meg for mye.
        Jeg har jo ikke tenkt å bli helt utslitt igjen.
        Jeg forsto at Orgasme var en drink, men jeg tipper at ordet både som navn på drink og i overskrift er brukt litt spekulativt. Ikke noe galt med det, men lov å påpeke.
        Jeg drikker ikke mye sprit eller drinker, men gikk jo noen San Fransisco tilbake på 80-tallet og noen Strawbery Margaritas på en tur til Tallin en gang tidlig på 2000-tallet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg