Charlie Chihuahua

Charlie Chihuahua kom til oss i 2018. Han var da fire år gammel, og dette arbeidet andre gangen han ble omplassert. Han ble raskt “min” hund.

Gamle Gubben Grå og jeg har hatt flere omplasseringshunder opp gjennom årene.  Noen har knyttet seg nest til Gubben, andre til meg. Det er vel noe med kjemi, akkurat som mellom oss mennesker. Men sjelden har vi hatt en hund som er så bundet til en av oss som Charlie Chihuahua er til meg.

Jeg tror han er i samme rom som meg 90% av tiden jeg er hjemme. Er jeg på do står han utenfor og klorer desperat på døra. Er jeg i dusjen  ligger han på badegulvet og passer på.  Og ja, selvsagt sover han i senga mi hver natt. Og nå  nå ligger vi begge og koser oss med pelspledd på sofaen.

Vi er i utgangspunktet ikke slike som har hund i senga.  Men etter at Charlie hadde pistret seg gjennom de to første nettene i buret sitt i gangen, forbarmet jeg meg over han og tok han inn på soverommet og opp i senga. Og der har han blitt   Alle forsøk på noe annet har ført til kloring på dør og bjeffing. Jeg holder ut en god stund, men Charlie kan holde på natt etter natt.  Til slutt resignert vi.

Vi har opplevd før at hunder som har vært omplassert flere ganger kan få sterk separasjonsangst  om kanskje ikke så sterk som hos Charlie Chihuahua.

Vi vet ikke så mye om de tidligere eierne og hvordan han har hatt det før hsn kom til oss. Men vi vet at han ikke var vant til å bære ute i skogen eller i regnvær.

Derfor tok vi han raskt med på skogstur da hsn hadde vært hos oss noen ganger. Det var utrolig skummelt.  Han ville knapt gå  og tittet engstelig rundt seg der hsn gikk omtrent oppi føttene våre.  Det ble ikke noe bedre av at det begynte å regne. Den andre hunden vi hadde da elsket vann  og hoppet fornøyd ut i et skogstjern for et bad. Charlie Chihuahua var redselslagen.

Nå stortrives han i skog og mark. Liker fremdeles ikke å bade, men elsker å grave i snøen og hopper gjerne i dyp snø  for så å karre seg opp igjen.  Ha  har blitt en skikkelig tøffing.

Men sltså fremdeles en kosegutt dom aller helst vil ligge tett, tett inntil meg og kose når vi ikke er på tur.

14 kommentarer

Siste innlegg