Da er jeg i gang…

Det var deilig å komme ut på terrassen i dag morges og se at gartneren alt var i gang med plenklippingen.  Som jeg skrev I innlegget Jeg har revet en vegg… så er jo drømmen min å skape Drømmehuset om til et “herskapshus”.  Da er det jo helt på sin plass med egen gartneren, ikke sant? Vel i dette tilfellet heter “gartneren” Late-Kai eller “Lan den andre” litt avhengig av hvem av Drømmehusets beboere du snakker med og nekter å gjøre annet hagearbeid enn plenklipping. Det er selvsagt husets robotklipper det er snakk om. Men utrolig kjekk investering. Vi har aldri hatt så fin plen, pluss at vi slipper å debattere plenklipping.

Siden gartneren tok seg av plenklippingen satte jeg i gang med å vaske badet. Vaskehjelp eller tjenestepike har ikke dette herskapshuset, så vask av bad er merkelig nok alltid min oppgave.

Når badet var gulvene rent begynte jeg å kjenne det i ryggen og tenkte det var på tide med litt roligere aktiviteter. Nei, jeg la meg ikke på sofaen. Jeg satte meg ned å pakket inn julegavene jeg kjøpte forrige uke. Da er jeg liksom i gang! Det er jo bare litt over 4 måneder til jul. De ferdig innpakkede julegavene la jeg i en kurv. Ds holder forhåpentligvis innpakningen seg penere enn om jeg skulle stue de vekk i et skap. Plutselig kan jeg jo finne på å hurtig-rydde vef å dytte mer inn i det skapet.  Og ved å samle de i rn kurv risikerer jeg ikke at de blir glemt slik at jeg stress-kjøper nye julegaver i desember. I år har jeg tenkt å ha stålkontroll på julestria. (Lurer på hvor mange ganger jeg har tenkt det).

Etter den litt rolige stunden med julegave-pakking var det på tide å bevege seg igjen. Da Yngste Sønn kom hjem i går og så at jeg hadde begynt å rive vegger begynte han å hinte om Sinnasnekkeren  og påpekte at jeg har en del påbegynte prosjekter på gang her i Drømmehuset. Snakket om at jeg ksnskje burde gjøre ferdig et prosjekt før jeg begynte på det neste. Så da fortsstte jeg med å male strøk to på drn sjenken jeg driver å pusser opp.

Nå har jeg hatt en velfortjent hvil i kurvstolen på trammen, men nå hører jeg vaskefilla rope på meg. Det er på tide å komme i gang igjen.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg