Dagens middagstips

Jeg lovet dere å komme med et blogginnlegg om mat i løpet av dagen. Og ideen min var å lage mat fra bunnen av, virkelig imponere dere. Jeg er nemlig ikke så håpløs på kjøkkenet som jeg liker å gi inntrykk av. Jeg lagde børek på søndag ikke sant? Vel dere har vel i grunn bare mitt ord på det, men det er helt sant.

Det er også helt sant at vi som regel, eller i det minste veldig ofte lager mat fra bunnen av. I går for eksempel hadde vi…… thai-suppe fra pose….. Men på søndag hadde vi hjemmelaget børek, laget helt fra bunnen av.

At det ikke ble middag helt fra bunnen av i gårder fordi Gamle Gubben Grå lagde desserten helt fra bunnen av. Franske bondepiker! Jepp, det er sånn vi serverer her i Drømmehuset på en helt vanlig mandag i januar.  Smuldrer opp tørre croisanter, blander det med kanel og brunt sukker, koker epler og står i. Da er det lov å lage en litt enklere hovedrett. Jeg mener når man gjør seg flid med desserten.

I dag er det jeg som lager middag.  Det er ikke noe dessert i dag, eller det er igjen litt av de franske bondetuppene. Det får holde.

Det blir ikke noe mat fra bunnen av heller. Det blir mexikansk gryte. Du vet, pose fra Toro, litt vann og kjøttdeig. Men jeg stekte kjøttdeigen helt selv. Helte i vannet og rørte gjorde jeg og.  Kom ikke her! Jeg er ikke helt analfabet på kjøkkenet.

Vi lager stort sett mat fra bunnen, altså. Vi hadde hjemmelaget børek på søndag…

6 kommentarer
    1. Børek høres så eksotisk og hjemmelaget ut at det må kunne holde for et helt kvartal. Jeg aner ikke hva det er, men skal google etterpå. Kanskje blir jeg enda mer imponert, og kanskje blir jeg til og med inspirert. Her hos oss i Norge-Syden er vi pensjonister alle mann, og har tid til å lage mat fra bunnen hver dag. Selv vi har ferdige karbonader og pølser innimellom.
      De bondetuppene hørtes, om mulig, enda mer eksotisk ut. Jeg er vant til tilslørte bondepiker, der knuste småkaker fra jul er hovedingrediensen, sammen med eplesyltetøy og krem.
      Bare det er mat, så er det vel greit, tenker jeg vi sier. 😊👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg