Den grønne kjolen

I vinter var jeg en tur i Drammen.  Var hos optiker på sykehuset der. På vei hjem var jeg selvfølgelig innom min yndlingsbutikk Fretex på Åssiden. Der fant jeg blant annet en grønn kjole med store, svarte prikker som ble med hjem.

Jeg har brukt den en god del i sommer. Den er en sånn kjole som er herlig å slenge på seg, behagelig å gå med og som passer like godt om du bare skal en kjapp tur til byen eller om du skal i bursdag eller ut å spise. Eller når man, som jeg, sitter i skranken på omsorgssenteret.

Og du hvor mange kompliment jeg har fått for den kjolen! Jeg fikk to helt uavhengig av hverandre før klokka var 10 i dag.  Men de er ikke de eneste. Jeg, kjerring 57 år og stor som ei låvedør får nesten alltid komplement når jeg vandrer rundt med denne kjolen.

Er det rart at denne Fretek-kjolen kjøpt for 70,- kroner er blitt sommerens favoritt?

16 kommentarer

Siste innlegg