Denne er litt morsom….

Er du utsatt for propaganda? spør han bloggeren som skriver det mer konspiratoriske innlegget etter det andre, og det gjorde at jeg kunne starte denne mandagen med et smil. Videre gjennom innlegget er det så vidt jeg ikke ler høyt. Han kritiserer journalister i dag for å ha elendig kildekritikk. Selv bruker han som regel kun seg selv og sine egne innlegg som kilder. Jeg forstår at han kanskje ikke innehar så mye selvkritikk, og stoler blindt på kildene sine (altså seg selv).men bør vi som lesere stole like blindt på han som en alvitende kilde?
Videre skriver han om alle de virkemidlene han selv bruker i sine egne innlegg som overdrivelser, alarmisering, demonisering og fryktjournalistikk. Snakk om å sitte inne drivhuset og slenge rundt seg med stein. Som så mange ganger før begynner jeg å nynne på Inn i mitt hode…..

Barnemat, Betasuppe, ferske krabber, meny for hele uka, og mat til et helt kirkejubileum. Som vanlig er det mer enn nok av mat på toppblogglista. Innlegget jeg skrev om at Det ble forrett. var ikke et innlegg som fikk enormt med klikk. Merkelig, for kortreist mat som egendyrket chili og sopp fra skogen utenfor døra burde være trendy nok.

Rabatkoder og treperler. Bobil og bursdag. Hyggelige innlegg men lite å reflektere over.

Bare Bunny har et innlegg som vekker meg til litt refleksjon.
Han skriver at ei Candace Owens som jeg aldri har hørt om har hevdet at Madonna har en mental lidelse hun trenger behandling for.
Jeg har aldri helt hatt sansen for Madonna, eller musikken hennes. Men å hevde at dama har en behandlingstrengende psykisk lidelse er vel å ta litt hardt i.  Antakelig har denne Candace kommet med utsagnet mest for å skape overskrifter og på den måten blest om seg selv. Jo mer jeg googler dama, jo mer sikker blir jeg på det.

Det kritikken av Madonna gjelder denne gangen er at det ikke passer seg for en kvinne i hennes alder å kle seg slik hun gjør, gjøre de tingene hun alltid har gjort og flashe puppene. Hun er jo blitt 64 år!!

Min første tanke er: “Er Madonna virkelig 64 år? Hun ser ikke slik ut. Madonna er jo ung, det har hun alltid vert….” 
Madonna var en av stjernene da jeg herjet dansegulvene på Discoworld og Frankenstein på 80-taller. Hvem husker ikke slagere som La Isla Bonita eller albumet Like a Virgin ?
Når jeg tenker tilbake så var nok den artisten eldre enn meg. . Wikipedia forteller meg at hun slo i gjennom i 83. Da var jeg 17.

OK, så er Madonna 64 år, men hvorfor skal hun slutte å være madonna for det? Og skal alle vi andre som er nesten like gamle som Madonna slutte å være oss selv når vi passerer en viss alder satt av en jentunge som knapt var født da jeg hadde min storhetstid på dansegulvet?

Jeg er 56 år. Skal jeg sette meg i parken og mate duene nå eller kan jeg vente 4 år? Er det 60 år som er det magiske tallet for når en skal slutte å være seg selv og belage seg på å oppføre seg som en gammel dame?
Skal jeg da begynne med ermforkle og lusekofte slik gamle damer hadde da jeg var ung? Tykke nylonstrømpebukser som krøller seg nedover leggene og fotformsko. Sutte på kamferdrops og drikke svart kaffe med sukkerbit i stedet for kaffe-latte?
Skal jeg begynne å spille radioprogram med Vidar Lønn-Arnesen som programleder? Selv om jeg selvsagt husker sangen Jo mere vi er sammen fra oppveksten, men det var liksom ikke den vi ungene sang. Det var heller ikke plata Vill vest med Vidar som herjet platespillerne på de før nevnte discotekene. Det var musikken til en annen generasjon. Selv om jeg blir 60, 70 eller 90 er det fremdeles den musikken som jeg spilte i min ungdomstid som vil forbli min musikk.

Jeg ville ikke følt meg vell i mange av antrekkene til Madonna. Det ville jeg ikke ha gjort på 80-tallet, og det vil jeg ikke nå.
Men det betyr ikke at ikke Madonna kan bruke de klærne. Ha den stilen hun alltid har hatt.
Jeg tror 60 åringer er like ulike som 30 åringer, og det må de få lov til å være.

Som sagt jeg tror denne Candace Owens mest kommer med slike uttalelser for å provosere og på den måten skape blest om egen person. Hvis ikke hadde det vært nærliggende å bruke en god gammel hersketeknikk og be den unge kvinnen bli tørr bak øra før hun uttaler seg om voksne folk. Alderisme kan brukes begge veier.

 

 

12 kommentarer
    1. Nå humret jeg godt for meg selv, takk for en god start på dagen! Fyller 60 neste år, men her blir det hverken ermforkle eller kamferdrops, tvertimot blir det trening og å nyte livet.

    2. VI skal ikke slutte å være de vi er uansett!
      Madonna er ung i sjelen og hjertet og sinnet slik som vi andre 😀
      ENJOY LIFE!

      God ny uke til deg 🙂

    3. haha gleder meg til jeg blir 60 da skal jeg spise og drikke det jeg vil og ha på frakkeforkle og bare store gode kjoler 😄
      men ! langt viktigere ting. NRK
      altså flere bør sette dem under lupen. hva ER det de har gjort ?? de har fått kritikk – men at ikke flere reagerer.
      toppsakene siste dager minner mye om bladet romantikk fra gamle dager. finn fram kritisk penna din 😁

    4. he he om man skulle følge kalenderen for hva man skal ha på seg og hva man skal trives med kunne det blitt morsomt. Møter naboen ved postkassa og skjønner at hun har hatt bursdag, nytt antrekk som passer for de mellom 50-60 ikke klærne i går som viste at du var mellom 40-50. Blir bedt bort på middag og menyen er totalt forandret fra sist du spiste der. Ja vertskapet har havnet i ny alderskategori…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg