Det ble forrett.

I innlegget Litt slarving… skrev jeg at jeg nok måtte ha en forrett i dag.  Det har vært noen dager med litt enkel servering i Drømmehuset.
Men se her da folkens:  Blandet skogssopp på sprø bunn! Den sprøe bunnen er et knekkebrød med urter og havsalt.  Dette må da være en rett en toppblogger verdig. Soppen har fått følge med løk og litt hjemmedyrket chili.  Jo, dette er mat som er verdt å skryte av på blogg. Nevnte jeg forresten at soppen kommer så og si rett fra skogen, og er plukket av meg rett før den havnet i steikepanna?

Til hovedrett ble det svinekjøtt i Hoisinsaus. Iblandet mais, løk og selvdyrket chili. Vi har en god avling av gule chili i år, og de må jo brukes opp. Til svinekjøttet kunne husstanden velge mellom villris og basmatiris. Ikke noe å si på utvalget her i drømmehuset.

Egentlig skulle det være Amerikanske Brownie til dessert, men det ble det ikke. Oppskriften inneholdt smelting av sjokolade i vannbad.… . Det er jeg ikke så veldig flink til. I tillegg skal man ha smør, og jeg hadde brukt siste rest av smør å steike soppen i. Men en toretters middag må jo være bra det og?

 

4 kommentarer
    1. Sannelig ikke noen dårlig meny i Drømmehuset på en søndag.👍🏻🤗
      Her ble det visst svært enkelt siden kjøkkenet enda ikke er ferdig, men NÅR det blir ferdig, må det bli laget noe ordentlig mat.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg