Dette blir en fin dag….

Dette blir en bra dag!
Jeg smilte for meg selv allerede førklokka var 6.  Fastende blodsukker før medisiner var historisk lavt for å være meg.  Kanskje det går an å få en god dag? (Vel, fremdeles fastende blodsukker noen timer senere, og etter medisinering var ikke like bra… Det er noe jeg ikke skjønner…) Vel, det skal ikke få ødelegge dagen min!

Da jeg sjekka mobilen hadde jeg fått en melding fra en av de foreldrene som kjemper hardt for å beholde Hønefoss skole.  Jeg er vel en av de politikerne de har erfart at lytter, deler deres syn  og er verdt å samarbeide med. For han fortalte at de drev og laget et notat til en sak angående skolen som skal opp til behandling i kommunestyret på torsdag. Han lurte på om han kunne få lov til å sende den til meg når den var ferdig.
Jeg blir glad av slike henvendelser. Skolesaken er en sak jeg virkelig har engasjert meg i, og ønsker å bli best mulig orientert om.  Den endelige kampen kommer til å stå etter valget.  Men jo bedre informert man er, des bedre.  Sa de måtte sende notatet til Nanna og. Det er hun som skal til Kommunestyret denne uka. (jeg er jo bare vara enn så lenge…)

Rett før helga prøvde jeg  få kjøpt ett par nattbord på en slik kjøp-salg gruppe på Fb.  Vi avtalte pris og tid for henting, men det kom noe i veien for selgeren gang på gang, til slutt ble det stilt.
Jeg hadde og sett at det var kommet en del høyere bud etter at vi var blitt enige om pris, og regnet med at selgeren hadde latt seg friste av å tjene litt mer enn den skarve 100-lappen jeg hadde tilbudt henne.  Greit nok. Men litt dårlig gjort.
I dag sendte hun plutselig ny melding.  Hun lurte på om jeg fremdeles var interessert? I så fall kunne jeg få dem. Hun hadde dårlig samvittighet for at det ikke var blitt noe av i helga,  Jeg s sa ja takk til det, og tilbød meg å hente de når hun måtte ønske.  Enden på det var at hun en snau time senere sto på døra mi og leverte nattbordene.  Snakk om service!
Nå formelig kribler det i hele meg etter å begynne å pusse opp disse to, gamle flotte nattbordene.

 

 

8 kommentarer
      1. De skal males. Må pusses litt først. Litt usikker på farge. Lyst, men helt hvilken nyanse må jeg tenke litt på. Kalkmaling, matt eller helblank er og noe jeg funderer over.

    1. De var fine, – da gjorde du et kupp! Sånn kjøp og salg, både på fb og finn, kan være litt så som så. Kjøpere som sier de skal ha en ting er ikke alltid kommer og henter. Selgere kan plutselig selge det til noen andre. Godt det ordnet seg for deg tilslutt!

      1. Ja. Det hender bruktsalg blir litt sånn. Men i de fleste tilfeller fungerer det greit. Har innrede store deler av huset med bruktfunn. Disse nattbordene var ordentlig fine. Enda finere i virkeligheten

    2. Veldig glad for at nattbordene ble mine.
      Foreldrene ved Hønefoss skolen har vel erfart at jeg har satt meg inn i saken. Notatet deres var interessant og pekte på flere feil i Rådmannens saksfremlegg også denne gangen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg