En fantastisk helg….

I går skrev jeg innlegget Endelig helg. inspirert av Monica som lå på plassen foran meg på bloggtopplista i går morges. I dag er det fremdeles Monica som er foran meg., og i morges handlet hennes siste innlegg om hvor fantastisk lørdagen har vært. Så da sitter jeg her da, med en kopp earl grey te og tastatur og skal skryte helga opp i skyene. La leserne få innblikk i for et fantastisk liv jeg lever.

Sannheten er at helga ikke har vært så fantastisk. Det har ikke vært den fineste helga på veldig lenge. Det har bare vært en helt vanlig helg uten de helt store hendelsene.

Det har vært husarbeid på lørdag formiddag, som det pleier.

Turer med hundene i vakkert vintervær. De går vi jo tur med hver dag, selv om været ikke alltid er like vakkert og landskapet ikke like magisk.

Det ble kaffe-latte på kaffe, som det pleier. Jeg lot meg sjokkere av at en kopp kaffe-latte kostet 10 kroner mer enn en kopp cappuccino, og at den spruten med karamell-sirup  som jeg har i kaffe-latten min koster 6 kroner!! Min kaffekopp kostet altså 16 kroner mer enn Gamle Gubben Grå sin. Er det sånn over alt? Tror jeg må sjekke prisene når jeg er rundt forbi og drikker kaffe.

Det ble helt grei middag. Pasta med spinat og varmrøkt laks. Enkel og grei mat laget fra bunnen av og ferdig på en halvtime.

Kvelden ble brukt til TV-titting. Hvert familiemedlem på hver sin skjerm i hvert sitt rom. Snakket litt sammen når vi fylte opp ostepop-bollen eller delte litt på noe smågodt. Høres mulig trist ut, men er egentlig ikke det. Vi snakker mye sammen, en noen ganger er det godt å være i sin egen boble litt og.

Søndagsfrokost med te, varme rundstykker og helgens papiraviser, slik vi har hver søndag. En tur ut med hundene i mildt vintervær. En søndag relativt lik alle andre søndager.
Snart er det middag, håper jeg. Det er Gamle Gubben Grå som skal lage den i dag. Jeg sto for pastaen i går. I dag skal vi ha Ytrefilet av svin med potetmos og rødbetsalat. Sånn ordentlig potetmos laget fra bunnen av, ikke noe pose her.
Litt spent på om det faktisk kommer til å bli laget rødbetsalat. Gamle Gubben Grå hevder at rødbeter smaker jord. Her skal det være raspet rødbeter i salaten. Tror ikke det kommer til å falle i smak hos kokken.

Det har altså vært en helt vanlig helg. Ikke noe som gjør at denne skiller seg ut fra mengden av helger en fyller livet med. Og vet dere hva? Jeg liker det. Jeg er et menneske som setter pris på de helt vanlige dagene vi fyller livene våre med.

8 kommentarer
    1. Det er vel kanskje det som er greia, folk skryter opp vanligheten? Man trives med det vanlige, og koser seg med det, derfor blir det SKIKKELIG bra!! 🙂

    2. Slik du beskriver her er helt topp. Vi også titter på hver vår skjerm.
      Liker helt vanlig helg som dette jeg og dere rakk ut på kaffe også. Veldig bra. Det var stor forskjell på pris ja, merkelig.

    3. Herlig helg,akkurat som vår,bare at vi ikke har hunder,men barnebarn,vi går tur med!Hverdagslivet er best!Ja,prisene er stive,rundt omkring!50 kr for en skolebolle,eller kanelbolle,på bakeri!Så kommende uke blir BAKEUKE!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg