En kopp beroligende te?

Jeg lurer på om jeg skal servere Gamle Gubben Grå en kopp beroligende te. Han sitter stiv i blikket og myser på PC skjermen mens han knotter på tastaturet.  Med jevne mellomrom kommer det små banneord som tiltar i styrke. Ja, det ryker formelig av gubben innimellom, selv om det ikke er en sigarett i nærheten. Han fyller ut et skjema inne på det store internettet, og det er en oppgave gubben ikke er komfortabel med.
Jeg hjelper gjerne med rådgivning, men nekter å være sekretær. Skal man være digital, og det bør man være i dagens samfunn, er det øvelse som gjør mester.

Hvor fornøyd er du med denne nettsiden!??!!! nærmest skriker Gamle Gubben Grå og ser på meg med store oppspilte øyne. Jeg tror han søker min tillatelse til å skive hva han mener. Jeg sier ja, skriv hvor fornøyd eller misfornøyd du er…. Få det ut tenker jeg i mitt stille sinn. Det er sikkert en god måte å få ut litt av frustrasjonen på. Skjelle ut nettsida, ta igjen for at han synes han ikke helt er på sitt ess når han må være digital. ‘

Sånn. PC’n blir ryddet bort for denne gang. Freden senker seg på ny over Drømmehuset.  Jeg sparer urteteen. Gamle Gubben Grå tok med seg kaffekoppen og gikk ut på trammen. Frisk luft gjør sikkert samme nytta….

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg