Ennå er det langt til vår…..

Husker dere bildet til Ut i friluft i går med bilder fra bøkeskogen ved Larvik? Bar mark med mengder av brunt løv. Vel her ser dere min “bøkeskog”! (Eller furuskog da) Det er ikke mye som minner om bar mark her.

Sollivhadde et innlegg om en søndagstur ved Glomma. Blinkende blått vann, steiner og strå og ikke et snøfnugg å se. Kjeftesmella borte på Vestlandet et sted deler bilder av reneste sommerstemningen. Ja, selv Frodith som befinner seg i Oslo kun en times kjøring her fra deler bilder fra Telthusbakken i vårmodus.

Jeg tråkker rundt på Eggemoen på stier fulle av så vel snø som is. Da jeg kom tilbake til bilen drev noen energiske folk å lasset ski og staver ut av bilen sin før de bega seg inn i den skogen jeg nettopp hadde forlatt. Sukk.

I løpet av uka trenger jeg seriøst å kjenne på vårfølelsen, og kommer det mer snø nå så ….. Vel da blir jeg enda vanskeligere å ha med å gjøre.

I-landsproblem. Jeg vet, men jeg har aldri vært noe glad i vinter, snø og kulde.

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg