Er bloggen bare for de unge vakre?

OK jeg vet at jeg muligens skremmer Fanden på flatmark, men er alle blogglesere engstelige, silikon-barbier med  sarte sjeler som kanta skade av å se ei ekte kjerring?

To ganger denne uka har jeg laget “dagens antrekk” innlegg, og ingen av dagene dukket de opp på forsiden.
Litt forsmedelig å ha kommandert Gamle Gubben Grå ut i hagen for modellfotografering til nesten ingen nytte.
Vel, Gubben og jeg hadde det morsomt nok vi, og fikk tilløp til latterkrampe opp til flere ganger under seansen
Det er ikke bare det at denne kjerringa ikke er et skjønnhetsikon, hun har en kropp som ikke er så myk og grasiøs lenger heller…

Naboen som kom på luftetur med hunden sin, fikk det endelige beviset på at den kjerringa er ikke helt god i topplokket, og de nye naboene fra Estland sto ute på verandaen og trodde knapt sine egne øyne.  Sikkert idioterklært der og.

Men alt dette til ingen nytte, for jeg ble sensurert vekk fra forsiden.
Vel, denne kjerringa lar seg ikke kneble, så jeg prøver igjen…..

 

6 kommentarer
    1. Blogg burde i allefall ikkje være for kun de unge og vakre for du skriver vanvittig godt, ja MYE bedre enn Topp10, og eg digger flere av dine innlegg <3 Dessuten er både du og eg så passe voksne at me vet så inderlig vel at det ER det indre som teller 🙂 STÅ PÅ <3

      Klem Vibbedille 🙂

    2. Det der var faktisk et fint bilde av deg. Du ser blid ut.
      Noen av de yngre bloggerne er så photoshoppet at de ser unaturlige ut, som plastikkdukker,- det hender jeg flirer litt. Men jeg er snill og kommenterer ikke. Jeg bare ser når innlegget får lufteturen nedover blogg.no. Jeg har blikk for sånt pga en datter jobbet med det der fotogreiene i noen år.
      Og jeg, en bloggleser? Veeel..du er yngre enn meg 😁. Noen fotomodell har jeg aldri vært, helt ordinær. Like greit, så kan de vakre blomstre mellom ugresset.
      Jeg skal forresten fortelle noe: Veldig mange av de vakre er ganske sminket, og dagens unge sminker seg ikke som vi gjorde da vi var unge. Neida, nå er de nærmest kunstneriske makeup-artister og råflinke på å “jukse” seg vakre. Jeg vet, for jeg har døtre som jeg vil kalle vanlige av utseende, men ferdig sminket og oppstaset ser de ut som ..ja, vakre bloggere. De kan kunsten med konturering , fikse seg øyebryn, løsvipper, løshår og gudene vet hva. Da de var yngre og bodde hjemme, hang det ofte masse løshår bortover snoren på badet. Jasså, du har vasket håret, ser jeg, sa jeg tørt. Selv beholder jeg håret på hodet når jeg vasker og tørker det 😏
      Få disse bloggerne til å stille opp med blankskurte fjes og null photoshop, så ser nesten alle ut som folk flest.

      1. Takk.
        Jeg holdt på å sprute ut i latter….
        Jeg har og en Datter, og hun er nydelig – men det tar mye tid og koster henne masse penger. Hun er flink til å få det beste ut av utseende. Løshårkriser har vi vært gjennom…
        Jeg har aldri vært så opptatt av sminke og utseende.

    3. Blogg-konseptet formelig skriker etter større bredde! Dette gjelder så vel genre/kategorier som for utgiverne av disse, -altså bloggerne. Det er, som du sier, en enorm overvekt av kvinnlige bloggere i 20 -årene som på toppen av alt befinner seg innenfor samme kategori..
      Dette er rett & slett latterlig snevert tatt i betraktning det enorme potensialet som finnes innen dette konseptet m.h.t form og innhold! -Og for å få til dette, kreves det en hinsides større bredde blandt oss bloggerne, både når det kommer til kjønn, alder, bakgrunn, osv, osv.
      Du utgjør dermed et ubetalelig tilskudd til ‘blogg Norge’, slik jeg ser det. Selv om jeg enda har en stund igjen til jeg inntar pensjonistenes rekker, er også jeg å betrakte som noe tilnærmet en fossil i dagens ‘blogg-verdnen’ (haha). Vi tilhører med andre ord begge den lille minoriteten som er nødt til å ekspandere betraktlig, -for ellers tror jeg faktisk ikke blogg-konseptet vil bestå ‘in the long run’..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg