Er det god underholdning?

Fremdeles på en 9. plass. Kjerringa på treningsleir vekker interesse.  Men tydeligvis ikke så stor interesse som Stine Skoli sin spraymaling av vaskemaskiner, forstå det den som kan.
Andre som ikke har fornyet seg er Mat fra bunnen. Dagens rett er plankebiff. Det skal ikke vi ha. Vi hadde entrecôte i går, og jeg hadde det også på torsdag. Det holder. Vi skal ha grillet laks med pesto og asparges.  Jeg skal lage middag. Får gjøre det litt disse dagene jeg er hjemme.
Ida Wulff har ikke fulgt opp. Blogginnlegg to dager på rad, men i går var det som vanlig lite nytt å lese. Fremdeles reklameres det for amme-produkt.

Men nok om de som ikke leverer.
Overskriften min kommer av innlegget til Doc og Dask. For av de 8 over meg på lista var det det som ga meg mest å tenke på i dag.
Hun skriver om en serie de koser seg med å se på TV.  Serien Squid Game fra Sør-Korea.  Dask forklarer konseptet slik:

Serien som ligger på Netflix består av 9 episoder. Saken er den, dette er ikke for sarte sjeler! Handlingen er så sjuk og grotesk at man bare kan lure på manusforfatterens mentale tilstand! Det går ut på at folk med stor gjeld, eller de som egentlig ikke har noe å leve for, blir kalt inn til et spill. Her skal de leke seks forskjellige barneleker, hvor taperne blir eliminert etter hvert – med ei kule. Gevinsten for å overleve er en gigantisk pengesum. Tåler du blod og vold er serien spennende!

Er dette virkelig underholdning????
Desperate folk som prøver å vinne penger for å komme seg ut av en livskrise må leke slik vi gjorde i gymsalen på “treningsleiren” i går.  Men at den som taper blir skutt og drept der og da. I beste sendetid!!
Sorry Doc og Dask, jeg har litt sansen for dere, men dette er da ikke underholdning???
Om det er skuespillere og ikke ordentlig drap – endrer ikke min mening.

Nei da er det bedre å kose seg med å lese innlegget til Vibbedille. Kanskje bli inspirert til å strikke votter eller perle delikate perlearmbånd i hvitt og gull. Det må være en bedre måte å tilbringe helga på.

Monica Vederhus lurer på hva som gir folk helgefølelsen. Selvsagt å rydde og å ta helgevasken. Friske blomster på bordet. Litt god mat.
Hva som er helgefølelse for meg? Vi har kanskje ikke vært så flinke på det med helg. Både Gamle Gubben Grå og jeg har arbeidet helger i alle år. Ett år hadde vi en felles frihelg i løpet av hele året.
Men de siste år har jo ikke jeg arbeidet helger, og har forsøkt å få helgerutiner. Helgevasken selvsagt. Kaffe-latte på kafe md Gamle Gubben Grå. Men det er det lenge siden vi har hatt nå.  Har planer om å ha det i dag, og heller ha litt mindre krav til den helgevasken akkurat disse ukene jeg er borte hele uka,
Men litt må vi få gjort før vi drar til byen. Det blir ingen frokost på kafe.
I kveld blir det tente stearinlys, fyr på peisen og litt godt å kose seg med. Det er helg for meg.

Hos Mamma på hjul var det og mye som måtte ryddes og ordnes. De skal ha helgebesøk med overnatting. En hver heim med barn må jo strigles litt ekstra da.  Men helgebesøk av bestevenninna hørtes utrolig koselig ut.

Da er det bare Kokkejævel igjen.  Han ble i likhet med meg ikke noe Vixen finalist.
Det ble ingen av oss som pleier å være blant de 10 øverste på blogg.no.  Om det bare er vår feil, eller om blogg.no kanskje ikke er den kule plattformen lenger skal jeg ikke ha noen formening om.
Neste år, kokken, neste år skal vi to veksle på å sprinte opp og ned fra podiet på Vixen og hente premier.

Jeg tar

  • trening og helse(er jo på treningsleir),
  • interiør (Drømmehuset burde være en inspirasjonskilde for mange)
  • underholdning,
  • årets gullpenn (jeg skriver best av oss)
  • årets sterke mening

Du tar

  • livsstil(du har gått ned 50 kilo før neste nominering),
  • mat (der er du god),
  • reise og friluftsliv (løper opp og ned til den der toppen+ ny hytte)
  • årets business (den hadde du fortjent i år)

Avtale?

 

10 kommentarer
    1. Jeg blir helt satt ut, bare av å lese om denne serien! Fatter ikke at noen greier å se slik!
      Ser i det hele tatt mindre og mindre TV, de fleste dagene ser jeg kun nyheter på NRK, og en og annen episode av Symesterskapet, det er fornøyelig. Og fotball på TV når Molde spiller 🙂

    2. I et intervju med CNN utalte manusforfatter til Squad Games, Hwang Dong-Hyuk at han aldri i sin villeste fantasi hadde sett for seg at serien ville bli den mest sette, ever.
      Ideen fikk han ved å studere flommen av reality serier og gameshow. Hvor langt mennesker er villig til og synke, moralsk. Både seere og deltagere.

      Han er oppriktig fortvilt over at millioner ser serien kun for voldens skyld, skjønner ikke budskapet hans. Han anbefaler oss til å se noen av de utallige filmer/serier som tar for seg grusomheter utført av “normale” mennesker i Japanske og Tyske fangeleirer under krigen. Han anbefalte spesielt filmen “The boy in the striped pajamas” (Gutten i den stripete pysjamas) Gjerne sammen med barna, med en god samtale underveis og etterpå. Filmen er på Nettflix.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg