Er lilletåa brukket?

Glad og fornøyd fikk jeg kjøpt 2 slike stoler på finn denne uka. Skrøt her på bloggen i innlegget Finn funn gjorde jeg og. Nå hinker jeg rundt og lurer på om det var et kjøp som var gjennomtenkt.

Stolene er nydelige å sitte i, de gjør seg godt i stua og det skal bli kjekt med mer plass rundt salongbordet når det igjen blir lov å ha gjester. Men stolene er store, og de har jo ikke pleid å stå der. Så selv om stua er stor nok er en av de liksom i veien når jeg kommer i god fart gjennom stua. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sparka borti den. Over 5 ganger, men færre enn 10. Og stolen har stått der i mindre enn en uke.

I dag klarte jeg det igjen. Tuppa lilletåa inn i stolbeinet med god fart da jeg for forbi. Et øyeblikk ble jeg litt småkvalm, så vondt gjorde det. Siden har det gjort konstant vondt i tåa, selv når jeg tok meg et par timers hvil på sofaen.

“Behandel føttene dine som gull” sa den nye fastlegen til meg da jeg var hos han. Nå begynner jeg å lure på om jeg har godt hen og knekt en av gullklumpene….  Tror ikke han synes det er en god idé. Men på fastlegekontoret er det lite hjelp å hente. Det er søndag, og jeg leste i lokalavisa at hele legesenteret er stengt ned etter at en av de ansatte har testet positivt på Covid19.

Det frister ikke å dra på legevakta. Brudd i lilletåa diagnostiseres med røntgen. Jeg har liksom ikke lyst til å komme på jobb som pasient med en ny idiotisk skade dagen før vi starter den nye turnusen. Første mann til å ødelegge systemet er liksom meg og det før vi i det hele tatt får starta!

Nei. Jeg får heller halte litt rundt. Jeg skal jo tross alt “bare” være på kontoret. Og siden vi skal gå minst mulig rundt å spre smitte går det nok bra selv om tåa er vond. Kan jo bli bedre til i morgen. Den er ikke SÅ blå….

6 kommentarer
    1. Du kan tape den sammen med tåen ved siden av for støtte og avlastning. Bruke sko med stiv såle, som tresko f.eks. Det er rådene de gir på legevakten ved brudd. Men,pass på at du ikke får sår under plastertapen! Jeg gjorde det samme for noen uker siden, og det sparte meg for en tur på legevakten ( jobbet der selv en gang). God bedring uansett hva du gjør.

      Mens jeg likevel skriver her, vil jeg si at jeg leser her daglig, men er dårlig til å kommentere- det er jo så tungvint her inne.

      1. Hyggelig å høre at du leser bloggen min daglig!
        Det å tape den var ikke dumt. Jeg har nemlig bestemt meg for at blir det ikke verre enn det er nå så får legevakta klare seg uten meg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg