Flere ting fra auksjonen.

Da vi var på auksjon på lørdag kjøpte jeg en “lott” med ting av tre. Det vil si en eske med en del ting i. Litt sånn lykkepose. Man vet ikke helt hva man får. Man har kanskje sett noe i den esken man har lyst på og byr mest på den tingen, men må ta ned resten av innholdet i esken med på kjøpet. I denne auksjonen skulle man tømme et helt hus, og da er det greit og lage noen sånne lotter for at ikke auksjonen skal vare i mange dager.

I denne lotten jeg kjøpte med forskjellige tre-ting var disse tådsnellene i tre. To små garnvinner til å skru fast på bordet, og to jeg antar stammer fra en rokk. Også en sånn trepinne man bruker når man vever. Er det smetteepinne det heter? Googler og finner ut at det heter ryestikke.  Hadde vært kjekt å ha på et fremtidig hobbyrom, men kanskje den drømmen om hobbyrom ligger litt vel langt frem i tid? Vel jeg skal nok finne en smart bruk. De er jo ordentlige dekorative selv om de ikke er helt hele alle sammen. En kan jeg kanskje bruke til å ha blomsterhyssing på ute på plantebordet på terrassen?

Det som fanget min interesse var trugene på bildet over. De vil gjøre seg godt på veggen på trammen på hytta.

Disse skoa i flettet gras var og utrolig fine. Stående ved peisen med en mus, eller kanskje rotte, oppe i hver sko.  Nå som jeg er ferdig med å strikke Kvikk-lunsj lua bør det la seg gjøre å strikke et par mus. Jeg må lete frem et mønster. Jeg ser for meg hvordan de skal se ut.

Ei Tvare, eller tvuru som man sier her. Ja de som vet hva dette er da. Det er kanskje ikke så mange som vet det lenger.  Fin å røre i grøten med eller lage kålrot- eller potetstappe. Jeg tror ikke jeg skal ha den i kjøkkenskuffen. Men har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal bruke den til.  Jeg har heller ikke bestemt om den skal bli her eller på hytta.

Denne kjeppen her er jeg usikker på hva er til. Men jeg tror jeg har en ide om hva jeg skal bruke den til.

Dette er sånn til å stappe klær ned i en toppmøtet vaskemaskin (for de som husker de) Står innfelt Evalet på håndtaket, og Evalet var et kjent vaskemaskinmerke fra 50- og 60-tallet. Den skal bli hengt opp på veggen på vaskerommet ved siden av et vaskebrett som alt henger der.

For denne lotten, med litt skrot jeg har kasta, betalte jeg og 100 kroner og her kan jeg virkelig la kreativiteten blomstre!

15 kommentarer

Siste innlegg