Fortsatt sommer i Hønefoss

I dag gikk jeg tur med Charlie Chihuahua på det vi kaller Løkka. Et gammelt villastrøk så og si i Hønefoss sentrum. Du går til Søndre Torg på 10 minutter, likevel er det et stille og rolig strøk mef store hager og gamle villaer.  Hvis jeg hadde hatt råd hadde dette vært et område jeg gjerne hadde bosatt meg.

Det er kanskje litt frekt å gå slik å snikfotografere inn i andres hager. Men alle bildene er tatt fra offentlig gate. Jeg har ikke sneket meg inn på privat eiendom, eller lent meg over gjerder for å ta bildene, så jeg håper det er innafor. Og så har jeg bare tatt bilder av de hagene som jeg synes var fine og gjerne ekstra velstelte.

Motivene jeg lette etter i dag var sommer. Jeg ville bevise at det fremdeles er sommer på Hønefoss.

Dette huset som det er bilde av under her var til salgs tidligere i år.  Jeg aner ikke hvem som har kjøpt det, men det kan bli spennende å følge med på hva nye eiere velger å beholde og forandre.  Det er en nydelig villa!

Det var bestefaren til “Voe”, en kjent tidligere blogger og influenser, som eide eiendommen har jeg lest i en større artikkel i lokalavisa da boligen lå ute til salgs.

Dette huset går kanskje ikke under betegnelsen “villa”, men jeg blir alltid glad år jeg går forbi. Mulig det er på grunn av den gule farven, eller som nå, solsikkene. Passer jo godt å drar bilde av solsikker i dag som det er Ukrainas nasjonaldag.

Fremdeles sommer i Søndre park, men man ser klart at høsten er på vei.

Hver årstid har sin sjarm. Jeg er egentlig glad i høsten, spesielt de klare, fine høstdager hvor verden viser seg i all sin fargeprakt.

6 kommentarer

Siste innlegg