Fra rundstykker til horn……

Jeg har sovet i hele natt.  Har ikke vært våken i det hele tatt fra hodet traff puta litt før klokka 23 og til jeg våknet av meg selv litt over 5.  Deilig!  Var nok litt sliten etter turen til bygdeborgen.  God-sliten! Kjenner i kneet og ryggen at det ble noen høye kneløft i går for å si det slik.  Men det var en fin tur. Dette hadde jeg godt av.
Ikke det at høye kneløft ga meg noe avansement på bloggtoppen, fremdeles en 11. plass.  For hva er vel en tur i skogen mot toppbloggernes fantastisk spennende liv?  Hør bare her;

Ida Wulff på andre plass……
Tja, Hva Ida Wulff har drevet med aner jeg ikke  Derfra har det ikke kommet noe nytt siden 26. mars.  Likevel klikker folk seg inn og leser om en kvinne i ammebobla for 7.798. gang.  Jeg fatter det ikke.

Vibbedille på femte plass sitter fremdeles med nabiperlene sine.  Sakte-TV, eller sakte-blogg om du vil. Løvebilde perle for perle.  (Gjeeesp).

Mamma på hjul skriver om snøen som falt i fjor – eller rettere sagt falt i går.
Jeg hadde og blitt litt frustrert hvis det hadde kommet nysnø her nå.  Vivian, du har min dypeste medfølelse!

Kokkejævel har avansert. Ja ikke på bloggtopplista da.  Det går ikke å avansere når man ligger konstant øverst på bloggtopplista.  Når jeg sier at han har avansert er det fordi at han etter å ha skrevet om rundstykker i to døgn har han nå skrevet ett innlegg om  – hvetehorn!
Ja, du leste riktig.  Foren bredde i temaer det er hos denne toppbloggeren. Han skriver jo om alt fra gjærdeigklumper formet som boller til gjærdeigklumper formet som halvmåner.  Ikke rart den fyren ligger på topp dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned, år etter år…

Da er det bare Andrea Sveinsdottir igjen på bloggtoppen.  Hun er på tredje plass.  Og endelig er det en bogger med litt mer innhold!
Hun har et slikt reklameinnlegg som hun har hver uke om uka som gikk.
Vanligvispleier jeg å lage et eget innlegg av disse “ukens-innleggene” til Andrea, men i dag tenkte jeg å ta det med en gang. Jeg mener det var jo ikke stort å skrive om de fire andre..

AKKURAT NÅ sitter jeg og blogger. (Man behøvde muligens ikke være rakettforsker for å finne ut det.)

PÅSKENS TANKE: Deilig at våren er her.

PÅSKENS FAVORITTPLAGG tja, det har vært mye kosebukse….

PÅSKENS TIPS Det må være tipset jeg fikk om turen til Bygdeborgen.

PÅSKENS CRAVING Det er ikke noe jeg virkelig ar spist mye av i påsken, men de siste dagene har jeg hatt sykt lyst på potetgull!  Dessverre har vi ikke hatt noe potetgull i heimen, og lysten kommer så sent på kveld at jeg ikke har orket å kjøre til byen for å handle inn potetgullet. Men det har vært et savn flere kvelder nå.

PÅSKENS POSITIVE  Det var kjempekoselig at Datteren ble med på hytta, og at guttene kom etter.

PÅSKENS IRRITASJONSMOMENT:  Jeg har sikkert hatt litt temperament også i påsken, men kan ikke huske de helt store irritasjonsmomentene.

PÅSKENS ØNSKELISTE: Lave smittetall få innlagt pasienter og forhåpentligvis snart et normalt samfunn.

PÅSKENS MATRETT:  Vi har vel mer gått for det enkle enn de største gourmetmåltidene i påsken.  Men det har gått med relativt store menger hjemmebakte kanelsnurrer de siste ukene.

PÅSKENS HØYDEPUNKT:  Høydepunktet var vel turen på hytta

PÅSKENS FAVORITT-BILDE: 

Hva tar jeg med meg fra toppbloggerne i dag? Fremdeles litt lyst til å perle. Kanskje skulle jeg bake, ikke horn men flere kanelsnurrer.

 

5 kommentarer
    1. God morgen og vel overstått påske 😀

      Kan du se nederst i hjørnet på bildet med påskeliljer – at det er skissert ei høne i flisene?? Nederst høyre hjørne – høneflis! 😀 Herlig! Ja om du ser det da 😀 hehehe

      Her laver det ned med snø… så det er bare å glemme våren som var så lovpriset før påske…. Nå er det SNØ som gjelder,,,,

      Lag deg en fin tirsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg