Gamle Gubben Grå og Kjerringa dro for å finne våren.

Forrige mandag delte Margrethe på bloggen Ut I friluft bilder fra bøkeskogen i Larvik. Det var brun skogsbunn uten snev av snø og is så langt man kunne se.  De bildene gjorde noe med meg her jeg vandret rundt på islagte veier hvor snøen dekker plen så vel som skogsbunn.  Jeg ble sittende å se lenge på de bildene. Jeg lengter så etter vår!

Senere samme dag var jeg ute og gikk tur i min “bøkeskog”, eller furuskog da. Det var ikke mye bar mark å se, ennå var det langt til vår her oppe på Hønefoss.

Jeg klarte ikke å glemme bildene til Margrethe av våren i bøkeskogen.  Jeg vil og ha vår…

Hvis Muhammed ikke kan komme til berget, får berget ta en tur til Muhammed sa min gamle Grandtante en gang. Et godt motto synes jeg, selv om grandtante Emma mente det ironisk. Så når våren ikke vil komme til meg, får jeg ta en tur til våren!

Så i dag tok jeg med meg Gamle Gubben Grå og Charlie Chihuahua og satte kursen mot Larvik og bøkeskogen.

I dag har jeg virkelig kost meg. Vandret rundt på barmark i den ærverdige bøkeskogen. Et virkelig flott sted.  Sett ut over blått hav. Kjent sola varme.

Charlie Chihuahua satte nok nesten like mye pris på bar mark og vår som det jeg gjorde. Bøkeskogen var full av mange spennende lukter.  Vi vandret rundt i bøkeskogen I flere timer  og koste oss med vår og vårvær.

Mye frisk luft og bevegelse gjør en sulten. Dette hadde vi forutsett og hadde selvsagt med ryggsekk og niste. I dag ble det lunsj ute i solen på en benk I bøkeskogen.  Og niste, ja den hadde jeg fått i posten fra Margrethe, dama bak bloggen Ut I friluft Hun som lokket meg til Larvik og bøkeskogen med de flotte bildene på mandag.

Jeg tok med suppa og sjokoladen tilbake til Larvik  og nøt de på en benk I sola i bøkeskogen. Takk for ideen til en fin tur, og takk for lunsjen!

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg