Gamlehytta skal bli ny del 10

Når kjerringa er utslitt og uten energi, skjer det ikke stort på hyttefronten. Men i går var vi på plass på hytta igjen. Gamle Gubben skulle slå blekk på vannbord og vindskier eller hva det nå heter. Jeg var mest med for turen sin skyld.

Men så fant jeg denne hylla stua vekk på det soverommet hvor vi har lagt alt vi ikke vet eller er enige om skal være på hytta fremdeles. Eventuelt hvor. Hylla fikk vi i julegave av mine svigerforeldre for over 20 år siden. Da vi bodde i huset i skogen hang det på kjøkkenveggen, og fargen på denne hylla var avgjørende for fargevalget da jeg valgte å male kjøkkeninnredningen i det huset rødt. Etter at vi flyttet til Drømmehuset fant vi ikke noen plass til det, og etterhvert havnet det på hytta.  Kunne det passe på hyttekjøkkenet jeg drev og pusset opp?  Jeg lånte tommestokken til Gamle Gubben Grå og målte. Jo, det kunne bli bra.

Jeg tok med hylla, et malingsspann og en pensel ut og snart var jeg i gang. To strøk rakk jeg i løpet av den fine sommerdagen. Og da kvelden kom kunne Gamle Gubben Grå skru opp hylla over gassblusset. Hyttekjøkkenet hadde fått flott krydderhylle i samme farge som resten av kjøkkeninnredningen.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg