Gave fra yngste sønn

Yngste Sønn er en flott fyr. I fjor gledet han meg med å gi meg en hel haug med te. Ja, jeg regnet ut at hvis jeg brukte en tepose pr. dag ville jeg ha te omtrent til midtsommer. Jeg drikker mer enn en kopp te noen ganger, pluss at det hender det er flere i Drømmehuset som drikker te. Det holdt til godt over påske.

I år ville han nok trumfe den bragden, for i år fikk jeg så mange teposer at med en pose per dag har jeg te frem til starten av oktober.

At Yngste Sønn gir meg store mengder te for andre året på rad betyr jo at han har forstått hvor mye den gaven varmet, på mer enn en måte.  Det å kunne unne seg den hverdagsluksusen en god kopp te er betyr mye for meg.  Det å ha et bredt utvalg spennende te-slag å velge mellom likeså. Og god te er blitt dyrt!

Det var en del sånne “mat-gaver” under juletreet i Drømmehuset i år.
Noen av de unge voksne hadde ønsket seg god olivenolje, det lå under treet. Likeså syltetøy og saft fra lokalmat-produsenter.  Litt hverdagsluksus er ikke å forakte, ikke minst nå som mange har en litt strammere økonomi. Kanskje er slike gaver som forbrukes minst like kjærkomment som  lysestaker og blomstervaser som bare fyller opp hyller og skap.

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg