GGG og Kjerringa lager jul 24. Så ble det jul i år og.

Så er julaften her, og om noen timer skal Kjerringa ikle seg paljettkjolen og skinne om kapp med juletreet.  Akkurat den konkurransen blir lett match. Når man overlater til en 93 år gammel skogeier, en gjeng hipstere med dårlig tid og et par smågutter å finne juletre så… Tja, hva skal man si? Jeg har sett bedre eksemplarer.
Til juletre-skaffernes unnskyldning må det sies at den aldrende skogeieren ga dem et begrenset område å finne fem juletrær på. Samt at han nok er mer opptatt av skogskjøtsel og tynning enn estetikk.

Vi kom vel sånn noenlunde gjennom lista over det som skulle gjøres dagen for dagen. Noe grevinne og hovmester så vi ikke noe til, men det er vel tradisjon her i huset? At vi ikke får sett den.

Datteren kom hjem, og det er kos. Jeg setter virkelig pris på det.  Skulle bare vært helt i mål til Datteren kom hjem på juleferie, slik ble det ikke i år heller.  Ikke helt i mål. Vi (leses Gamle Gubben Grå) hadde blant annet igjen å henge opp et par gardinbrett i stua. Kjerringa hadde igjen å pakke inn de siste julegavene og å pynte juletreet.

Både gardinbrett og juletre kom opp før midnatt, og ei sliten Kjerring kunne krype til køys.
Jeg hadde tenkt å  ta bilde av julepyntet Drømmehus til dette innlegget, men det får komme i et senere innlegg. Mobilen ligger til lading. Den hadde under 15% strøm.
Klokka har så vidt passert 06.00. Jeg starter dagen langsomt med tekopp og tastatur.

Når resten av huset våkner til liv blir det julefrokost, Tre nøtter til Askepott, Julegjester og julegrøt, Kirkegang  og julemiddag, Gaveutdeling og koselig samvær, Kaker og kaffe. Alt det som skal være med en julaften

God Jul!.

8 kommentarer
    1. Så fin paljett-kjole! du kommer til å skinne helt klart 🙂 Min paljettkjole er svart… hehehe
      lag deg en fin julaft og med dagen som kommer 🙂 GOD JUL!

    2. Dere kom i mål, så bra. Kose deg med ny kjole og julegjester. Her kom siste gjest inn døra i går kl. 2230…
      God Jul – kos dere masse!
      Bra juletreet kom i hus, selv om det kanskje var penere trær i skogen.

      1. Vi har kost oss masse, . Ungene mine er fantastiske. De fiksa og ordnet nytt tre slik at jeg fikk plass til den fine pynten min på treet!
        Det var litt stusselig det første treet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg