Gresk ortodoks påske og pinnekjøtt

Ny uke, nye muligheter – og samme gamle reklamen for air-fryer.
Samme det, jeg har gjort et hopp oppover bloggtoppen og starter dagen med et smil. I dag kommer sola, har jeg hørt. Fremdeles ligger tåka relativt tett, men den letter sikkert snart.

Kretahalvorsen sine innlegg om den gresk-ortodokse påskefeiringen er interessant lesing. Kunne vært gøy å oppleve en gang, og å lære enda mer om.

Klikker meg raskt gjennom intetsigende innlegg med overskrifter som kunne virke som klikkåte hvis det ikke var at det kom slike overskrifter flere ganger daglig fra den kanten.

Like raskt er jeg ute igjen av neste innlegg. Ukemeny-innlegg. Sorry folk, men det er ikke helt min greie.
Hva vi skal ha til middag aner jeg ikke ennå. Jeg klikker meg inn igjen på denne ukemenyen. Kanskje jeg får noen ideer.
Det hjalp ikke. Alt jeg fikk lyst på var en deilig feit burger med alt tilbehør. Og ja, jeg kan steike burgere hjemme, men aller best blir de på en skikkelig burgersjappe.

Først inne hos Doc & Dask våkner kjerringa. Endelig var det noe som vekket min interesse. Det hadde og noe med mat å gjøre. Dask fryser ned pinnekjøtt-kraft og bruker det i blant annet lapskaus. Genialt. Det skal jeg å gjøre neste gang vi har hatt pinnekjøtt til middag.

Vibbedille har vært på tur i vakker vestlandsnatur. Bildene er helt nydelige.
Jeg ser ut på tåka, kanskje man skulle fare av sted på tur og så tatt noen bilder? Tåke gir flotte fotomotiv hvis en er på rett sted til rett tid.

Live is life toner ut av radioen på kjøkkenet. Jeg smånynner med. Hvor mange ganger har jeg ikke danset etter denne i en ikke for fjern ungdomstid?
Andre drømmer om konsert med Karpe.

4.233 klikk har bloggen med et ukegammelt spørsmålsinnlegg fått i går. Sånt slutter ikke å overraske meg, men nå har ikke jeg vært inne på Instagram og sett hvor mange ganger hun har linket til bloggen der i løpet av helga. Har hørt at det liksom er en greie.

Tom skriver om bloggtreffet som skal være i Trondheim første helg i juni.
Det hadde vært gøy å dra dit. Vi får se. Trenger at  et par ting til blir spikret i kalenderen før jeg bestemmer meg om jeg drar.

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg