Gubbedrama på lørdagskvelden….

Noen ganger byr det på litt utfordringer for ei halvgammel kjerring på 50+ å lage sin vri på toppbloggernes innlegg. Men man kommer ikke på toppen av lista uten å møte utfordringer på vei oppover.  Dessuten er jeg slik laget at jeg i grunn liker slike utfordringer.  Og motivasjonen av å se at jeg i dag ligger på en 71 plass etter å ha havnet nede på 90 tallet i går, gjør at jeg tar utfordringen på strak arm.

Isabell Raad som fremdeles troner øverst på toppblogglista hadde et innlegg i går som het “Guttedrama på fredagskvelden” Det handler om at hun og et par venninner har snakket seg gjennom en jentekveld, og natt og at temaet i venninneflokken i 20 årene har vært gutter. Venninnegjengen på tre har sittet halve natta, drukket drinker og løst hverandres utfordringer i forhold til hverandres kjærlighetsliv.

Sånn satt vel vi og mang en gang.  Det er jo gjerne litt drama rundt gutter når man er ung.
Han i det turkise huset….    Hvor mye drama var det ikke rundt han?
Den lange postgangen fra Skjold, som helt klart var årsaken til at brevet hun med den mintgrønne Opelen ventet på aldri dukket opp. Endeløse diskusjoner om hvem som kastet øl først på Frankenstein…. Minnene strømmer på…..

Når man kommer i min alder, ei halvgammel kjerring som for lengst har passert femti, så blir det mer gubbeprat enn gutteprat. Og ja, dere lesere som er langt yngre, vi gamle kjerringer snakker fremdeles om gubbene våre.
Det er kanskje ikke så mye drama lengre for min del, mer klaging. Gamle Gubben Grå og jeg har vært sammen i snart tretti år, det er heldigvis ikke så mye drama.
Men de siste tiårene har mange av mine venninner gått ut av et forhold og inn i det neste. Skilsmisser og samlivsbrudd. Det er ikke alle som er så heldige og møter drømmemannen  ved første forsøk.  Det er ikke alle som er så heldige at drømmemannen forblir i ekteskapet selv om kjerringa ønsker det.  Og jeg som noen har utnevnt til klagemur, har hørt om mye gubbedrama.

I går var det Påskeaften og lørdagskveld .
Gamle Gubben Grå og jeg satt på terrassen og koste oss i sola.  Gubben hadde vært flink og funnet frem puter og madrasser, og terrassen var klar til sommeren allerede 20. april.  Sola stekte, og roen hadde akkurat senket seg etter en liten meningsutveksling   For en gang skyld satt vi ganske tett sammen på pallesofaen. Jeg lette etter et bilde jeg skulle vise han på mobilen, fasaden på en restaurant jeg hadde hatt lyst til å besøkt hvis vi hadde kommet oss til Oslo tidligere. Lurte på om han kunne huske hva som hadde vært der før, i gamle dager, da vi var unge.

Da tikket det inn en melding på messanger fra en fjern bekjent, en av “gamlekara” i Rødt.
Meldingen viste seg å være et bilde av denne gubben kun iført badeshorts.
Jeg skal love at det  var noen minutter der hvor hjernen gikk på høygir. og jeg lurte på hva slags gubbedrama som var under oppseiling en lørdagskveld.  Heldigvis hadde bildet en logisk forklaring.  Den kan du lese her.

Etter lørdagens dramaer jeg spent på hva denne dagn har å by på.  Følg med kjære leser, her kan det meste skje.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg