“Nakenbilde” tilsendt….

Jeg satt her på terrassen sammen med Gamle Gubben Grå og ante fred og ingen fare. Da tikket det inn en melding på messanger. Meldingen var fra en av “gamlekara” i Rødt.

Vi pleier ikke å sende hverandre meldinger i tide og utide. Han er svært kunnskapsrik, så jeg har sendt han et par meldinger når jeg har lurt på noe når jeg har forberedt meg til møter i Hovedutvalg og Kommunestyre. Han har kanskje sendt meg en melding for å fortelle at han har likt et leserinnlegg. Slike ting.

Halvsløvt åpner jeg meldingen mens jeg fortsetter diskusjonen med Gamle Gubben Grå om å dra til Oslo.

Så blir det helt stilt på kjerringa. For meldingen inneholder kun et bilde. Et bilde av denne eldre mannen kun iført en  badebukse. (Badebuksa var i det minste Rød, ellers virket dette som en melding som hadde svært lite med partiet å gjøre).Han står og smiler bredt ute i en bekk og med en foss i bakgrunnen.

Jeg lurer et øyeblikk om det har rabla for fyren. Ok DET er friskt å tøft å bade i en foss på påskeaften. Men hvorfor sende bilde til meg?  Jeg skriver raskt en melding med tommel opp og tøft gjort, og lurer i mitt stille sinn på om fyren som er bestefar til to har kommet i en slags 60 års krise eller noe slikt. Han er så vidt jeg vet lykkelig gift, og jeg kjenner i grunn kona hans bedre enn jeg kjenner han.

Jeg får raskt svar. Og jeg kjenner jeg blir litt letta. Mannen er ikke blitt gal. Jeg burde ha studert bekken og ikke mannen nøyere. Bildet er tatt i et sted som kalles “Djevelens Punsjebolle Bekken som danner fossen og “punsebollen” heter Walbækken. Walbækken er mitt pike- og mellomnavn. Nå skjønte jeg hvorfor han sendte bildet til netopp meg.

Men jeg må med skam bekjenne. Jeg har aldri vært ved Djevelens Punsjebolle.  Det må jeg få gjort i år!

1 kommentar
    1. Ha-ha, så herlig 😀 Ja, man kan jo begynne å lure 😀 En god historie det her. Send et tilbake, med deg i bikini foran, og noe som har med han å gjøre i bakgrunnen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg