Håper ikke Bunny sto og venta

I innlegget En utfordring……  her om dagen skrev jeg at jeg skulle til Drammen i går, og at jeg da ville ta denne Brølofonen på Bragenes torg i nærmere øyensyn. Ja  og så brøle litt hvis jeg fant det for godt. Tenkte kanskje Bunny ville dukke opp og brøle litt sammen med meg. (Eller bare le av meg når jeg sto og brølte.)

Men timen på sykehuset tok lengre tid enn forventa. Ikke selve undersøkelsen da. Den gikk raskt unna. Synet hadde ikke forandret seg fra sist kontroll, heldigvis.  Men ventetida for å komme inn var lang.  Blir ofte slik på slutten av dagen.
På veien ut traff jeg på noen jeg kjenner.  Jeg har jo mange bekjente i sykehusmiljøet etter mange år i foretaket og det ble litt skravling. Vedkommende var ferdig på jobb og hadde i likhet med meg god tid.

Da jeg gikk mot bilen begynte det å småregne, og å mørkne.  Isete og glatt var det og i Drammen.  Og plutselig fristet det ikke å labbe videre ned på Bragenes for å stå og brøle i en diger aluminiumssak.  Hva skulle det egentlig være godt for?

Brølofonen er jo egentlig der for at vi skal kunne brøle klima-brøl.
Mitt forslag til Bunny gikk ut på at man kan brøle ut andre typer brøl, alt etter hva en føler for å brøle mot eller for.
Men ved nærmere ettertanke; er ikke det å stå å brøle i grunn en relativt primitiv form for protest?
Mer Homo habilis, urmenneske, enn noe som passer inn i det 21. århundre og det moderne menneske?

Både Bunny og jeg har lært å uttrykke oss på mindre primitive måter enn å stå å brøle.
Egentlig er vi begge ganske flinke til å uttrykke oss på våre respektive blogger. For å være ærlig tror jeg vi begge når langt flere med våre budskap om hva som frustrerer oss på våre respektive blogger enn om vi står og brøler på torget i Drammen.

Så jeg tok ikke turen til Bragenes og Brølofonen.
Jeg satt meg i bilen og kjørte hjemover. På veien stoppet jeg på Fretex. Kanskje gjør jeg like mye for klimaet med alle mine bruktkjøp og en aktiv tanke om gjenbruk enn ved å stå og brøle på et torg i Drammen.

 

 

6 kommentarer
    1. hehehe joda hadde været tillat det kanskje du hadde tatt et brøl?
      Men det er like greit å uttrykke seg her på bloggen ja 🙂
      Lag deg en fin ny dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg