Har dere sjekka bloggtoppen?

Har dere sjekka bloggtoppen!!! Hæ, har der sett!!! Jeg er så glad at jeg skrur radioen på full guffe og danser rundt i stua til tonene fra “Moves like Jagger”. Gamle Gubben Grå som sitter og myser morgentrøtt over den første kaffekoppen der borte i sofaen, sperrer øynene litt mer opp og tenker sikkert noe slikt som “Nå har det rabla helt for kjerringa…”   Men det har ikke rabla idethele tatt Jeg er bare så utrolig glad!  For har dere sjekka bloggtopplista?  Kokkejævel er tilbake på bloggtoppen!!!!!

Det gjør meg oppriktig glad å se at Kokkejævel er tilbake på bloggtoppen, for i går forsto jeg hvor utrolig mye den plassen betyr for han.  Selvsagt gjør det meg lykkelig at jeg har fått 4.627 sidevisninger i går, og er oppe på en helt fantastisk 8. plass.  Det gjør meg stolt og glad, og en skikkelig god følelse.  Men jeg hadde ikke gått helt i kjelleren om jeg for eksempel hadde vært nummer 22 i dag.

I dag synes jeg dere, kjære lesere, skal fylle kommentarfeltet til Kokkejævel med hjerter og klemmer.  Han trenger det.  Han trenger den bekreftelsen.  Jeg kan dessverre ikke bidra med den formen for omtanke og varme i kommentarfeltet hans, siden den stakkars mannen blir uvel og direkte kvalm bare av å se navnet mitt.

Ida Wulff på andreplass hulker fortsatt. Det har jeg kommentert i innlegget Herregud, hva skal jeg gjøre? Jeg håper hulkene i dag kanskje er hulkelatter.  Latterkrampe over at det at hun for et stakkars døgn skulle ligge øverst på bloggtopplista har ført til så mye drama og engasjement i bloggblokka.  Jeg regner med at Ida Wulff, som den voksne kvinnen hun er bærer over med at Kokkejævel kalte henne “Ulvejenta”.  Han ønsker ikke å fremstå som en ufyselig mannssjåvinist , for det er han ikke.  Ikke når han får tenkt seg om.

Monica Wederhus viser oss bilder fra hjemmet sitt og skriver om forskjellen på en bopel og ett hjem.. Hun har flyttet 30 ganger i sitt liv, og til tider vært hjemløs. Det får meg til å tenke på at det finnes langt tøffere utfordringer i livet enn hvilken plass man til enhver tid har på bloggtopplista

Andrea Sveinsdottir har et reklameinnlegg hvor hun reklamerer for ting i den sarteste pastell fra H&M. Det går mot VÅR!!!  Jeg liker pastellfarger sånn på disse tider av året og vurderer om en blekrosa fuskepelser hot eller not når det kommer til kjerringer på femti pluss.

Spis og spar deler ukes-menyen sin på frokost/lunsj.

Hva jeg tar med meg fra toppbloggerne i dag?  Jo, jeg skal drodlelitt over om kjerringa skal kjøpe seg en jakke i rosa fuskepels. Og så må jeg jo vise dere bilde av frokosten min. Om det er nok til å få over 4.000 klikk i dag, ja det gjenstår å se….

44 kommentarer
    1. Trur heller æ gir et ❤️Til dæ😊 for fine lesestunder, og gode refleksjoner ispedt satire. Kokkemenigheta gjør nok sitt sjøl, og dessførruten e det nok forherligelse av dn karen. Æ synes no han e mektig hårsår.. gratulerer med en flott 8.plass- håper du får en gnistrende flott dag😊😊

    2. Og jeg trodde det var fordi du var på plass nummer 8! hehehe Jeg følger ikke kokkejævelen jeg – og tror jeg har lest bloggen hans EN gang – så sånn er det med den saken 😀

      Lag deg en fin dag!

    3. Gratulerer med flott plassering på lista! Kjempegøy!
      Nei, tror kokken får klare seg uten mine hjerter du.

      Så at noen i kommentarfeltet hans lurte på hvor hetsen han skrev om kom inn, da hun ikke kunne finne noe sånt. Bla. uttrykket “ulvejenta”.

      Jeg kommenterte at han hadde vært inne hos Kjerringtanker og lest det der. DEN kommentaren ble ikke godkjent gitt! 😀
      Så han styrer kommentarfeltet med hård hånd for tiden, hets og skjikane skal han ha seg frabedt 😀

      Du får ha en fin dag videre 🙂

    4. Så artig å se deg høyt der oppe på lista, gratulerer så mye.
      Nei vet du hva noen hjerter fra meg blir det ikke gitt til han. De som jeg gir hjerter til fortjener det, ingen får hjerter for å haseler med andre mennesker for det er det han gjør. Ingen får si noe kritisk, negativt eller rette på noe der i gården og da synes jeg han bør veie sine egne ord når det gjelder andre mennesker. Så i dag går det mange hjerter til deg, som gir meg en god morgen stund og kan trekke på smilebåndet før avisene leses.
      Lag deg en vidunderlig dag <3 <3 <3

    5. Dagens gullkorn frå han som kjenner “det velter seg i magen” når han ser navnet ditt:

      “Vær snill med hverandre i stedet for å på død og liv trampe og tråkke på andre for selv komme seg opp og fram. Det ser sjeldent bra ut og kan dessuten gjøre vondt for den som blir trampet på.”

      Han ser ting KUN frå sitt eige perspektiv den karen, hehe 🙂

      Gratulerer med strålande plassering.

    6. Hei,
      Og gratulerer med flott og velfortjent plassering! Jeg koser meg mye med bloggen din, både satire, hverdagsbetraktninger og politisk engasjement!
      Jeg har aldri opplevd at noe av det du skriver er ondsinnet. Satirisk ja, men med glimt i øyet og like mye spark til deg selv som i alle retninger ut i verden. På samme måte som Nytt på Nytt bedriver satire over nyhetsbildet uten å bli kalt ondsinnet, gjør du det samme med blogglisten. Synd at dette avogtil blir misforstått, for du har en god penn og et godt blikk❤️

    7. HURRA! Gratulerer så mye med flott plassering, – tenk 8. plass! 😀 Jeg var såvidt innom kokken idag, og han måtte faktisk forklare at innlegget hans var ironisk ment. Men han skjønte ikke at kommentaren din var like ironisk…. eller det at du kommenterer toppbloggeren (med et visst snev av satire) kommer han visst aldri til å skjønne….

    8. Gratulerer med topp 10-plassering, – virkelig fortjent! Dette har du jobbet hardt for.
      Håper likevel at det roer seg litt ned mellom deg og kokken nå, og at de satiriske sleivsparkene mot han dempes, for jeg synes det blir litt mye drittslenging i kommentarfeltene pga dette, og da grenser det til mobbing, faktisk. Både av deg og av kokken, det kommer an på hvilket kommentarfelt man leser i.
      Får vondt i magen, jeg, når tonen blir såpass stygg.

      Jeg _vet_ at du ikke _mener_ å mobbe, men når han _føler_ det sånn, så burde det likevel tas ad notam, tenker jeg. (Det gjelder forresten vice versa. Han burde heller ikke kaste stein i glasshus).

      Jeg heier fortsatt på deg og synes det hadde vært kjempegøy å se deg på topp! Stå på, Kjerring!

      1. Synes du Inger det er greit at Kokken slipper løs fansen i kommentarfeltene – særlig på Facebook – der de vrenger ut av seg de styggeste karakteristikker om Kjerringtanker? Han snakker om at han blir mobbet, men lar følgerne sine mobbe tilbake uten å stanse det.
        Tenker han hadde hatt godt av en pause nå. Det er faktisk IKKE normalt å reagere så sterkt!

        1. Arne, tror dessverre det er mission impossible å debattere med kokke-fans’n, de har jo skylapper herfra til Alta ;p

    9. Gratulerer, og nå kommer du til å seile enda noen hakk oppover, tør jeg anta. En blogger vier et eget innlegg til deg uten at jeg klarer å se hvorfor krenkekortet er trukket. Personen må virkelig sitte med lupe og fantasi løpt løpsk, for det du skriver er riktig gjengivelser av lest tekst i innlegg og kommentarfelt. Jeg tipper at noen opplever det utfordrende å ikke styre dagsorden her. En person som selv deler masse informasjon og dialoger av ulik karakter må påregne å bli studert, vurdert og også kritisert.

    10. Blir spennende å se hvor lenge det varer med 8.plass før du rykker ned igjen. Hadde skjønt det om ei jente på 14 hadde en blogg som tok utgangspunkt i å skrive om andres blogger. Ikke en godt voksen dame, det blir bare merkelig.

      1. For et par år siden eksisterte en blogg som het Bloggomtoppbloggere. Hun som drev den var både voksen og betydelig slemmere enn det Kjerringtanker er! Kokken skal være glad hun ga seg 😀

        1. Det er korrekt. Den bloggen var meget god på analyse og kritisk blikk på de som til en hver tid lå på toppen av blogglisten. Jeg tenker at det bør sees på som et korrektiv der hvor bloggere har en eksklusiv tale/skriveplattform, og hvor de samtidig bestemmer og tidvis sensurerer kommentarfelt. Er noen kontroversiell, så inviteres der til meningsutvekslinger. Jeg opplever ikke dette kommentarfeltet slik kokken beskriver. Sånn sett bør han muligens sette på seg objektive briller på sin egen nese og gå gjennom eget felt?
          Adina i Bloggomtoppbloggere opplevde jeg ikke som slem. Hun var konkret og direkte, og det er muligens i overkant for noen?

      2. Merkelig? Ikke mer merkelig enn at en med lite selvinnsikt ikke har sperrer når det gjelder hva som utleveres, og, ja, jeg tenker på den “stakkars” kokken der oppe i nord som bruker tid på å overanalysere alt hva andre måtte skrive om han……han burde, rett og slett, for å være ærlig, holdt seg til det han kan, og det er ikke å verken blogge eller skrive bøker. Men han har jo fans, merkelig nok, så det er vel det som får han til å fortsette……dessverre

    11. Du e ett fantasiløst menneske som må skrive dritt om andre mennesker for i det hele tatt å få lesere. Sjalusi å dumskap er det som preger deg som “blogger”. Hadde skjønt det om det var en 12 åring som skrev så mye tull, men ut ifra det jeg forstår, så er du “voksen”? Eller er du det? Ta deg en kikk i speilet å se om du er fornøyd med det du ser. Jeg gremmes ihvertfall av deg.

      1. Jeg gremmes av slike kommentarer, for du må ha så store skylapper at du ser ikke hele bildet pluss at du kan umulig klare å tolke setningene slik de er, men men, du føler vel at du må støtte den “stakkars” kokken :s

        1. Skylapper er det vel dere som støtter denne bloggen har. Jeg leser hele bildet å oppfatter Kokkejævel som ett veldig oppegående menneske. Men at dere sitter å gjemmer dere bak ett tastatur å skriver dritt om ett menneske dere ikke kjenner, det er vel det laveste du kan komme i samfunnet. Tenk at dere/du kan sitte å gi støtte til en “blogg” som dette. Kjerringtanker kan forsvare seg så mye hun vil, å spille forbauset over at hun “plutselig” har fått så mange klikk på ett innlegg. Men det er jo kun pga den hetsen hun driver med overfor andre mennesker. Så hvem har skylapper?

    12. Hei . Har lest siste innlegget hans. Vet ikke om du kommer til å gå forbi det i stillhet ? Trist å lese det der.

      Håper du har en god kveld likevel.

      Klem Lise

    13. For første gang klikket eg meg på FB siden til nevnte kokk….For å si det sånn, hvis me skal diskutere mobbing, ja så må hele det kommentarfeltet mer eller mindre anmeldes. Ikkje bare mobbing, men også personangrep av verste sort!! Her inne er det jo nesten syforeningsstemning i forhold.

      Om han ikkje skriver alt det stygge selv så har han mer enn nok disipler som gjør det for han, men siden han lar det stå, ja så kunne ha like gjerne skrevet det selv!! Han burde søren ikkje få lov å heve mobbekortet.

      Håper noen kortslutter pc`n hans i løpet av natta!

      Sender en god klem til deg Brit <3
      Dette er ikkje greit på noen måte!

      Vibbedille <3

      1. Eg er så enig! Går ikkje an å gå ut mot mobbing når han sjøl tillet mobbing i den grad, ikkje berre tillet det, men trykke liker og hjerte på stygge kommentarar.

    14. Synd at du har sånt behov for å holde på sånn som dette i et forsøk på å krabbe oppover på bloggtoppen.

    15. “Om du ikke har noe pent å si, så trenger du ikkr si noe i det hele tatt… ” Kaninen Trampe fra filmen Bambi..
      Mye læring der om høflighet og hvordan oppføre seg.
      Anbefaler deg å se den, kanskje du lærer noe.
      Å spre glede gir mye bedre energi i hverdagen, enn å bare fokusere negativt på andre mennesker. Blir du ikke sliten av å ha så mye negativt å si om andre, jeg håper du får det bedre med deg selv etterhvert, så du slipper å ha så mye negativitet i livet ditt..
      Ønsker deg lykke til, og ønsker deg godt.

    16. Den plasseringen må vel ha en bismak🙄har mange ganger reagert på omtalen din av en viss blogger, har du ikke noe annet å skrive om, så la være😣

    17. Artig blogg. Leser litt forskjellige blogger. Noen typisk rosabloggere, med din er ordentlig artig! Stå på. Artig om du hadde reklamert for alle disse tullete tingene som rosabloggerne gjør. Hadde nok blitt gøy det også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg