Har kost meg på torget.

Ser du denne fine gjengen? Den har jeg kost meg på torget sammen med i dag. Snakket politikk med de som ville diskutere det, og delt ut kulepenner og tannbørster til de som ønsket det.

Mange på torget i Hønefoss i dag som var lei AP-Høyre styret og ønsket en reell forandring.  Da er en stemme til Rødt en god plan. Vi er det partiet som mener det samme før og etter et valg som jeg så eplekjekt sa til lokalavisa her om dagen.

Den uttalelsen falt nok lederen av det lokale INP (Industri og næringspartiet) tungt for brystet. Jeg møtte han på Mix da jeg skulle kjøpe meg bacon-pølse og Cola. (Slik dag i dag.) Jeg kunne ikke hevde slikt. Vel. Han har til og med skiftet parti i løpet av de fire årene han har sittet i kommunestyre. Han ble valgt inn på lista og programmet til Frp. Nå representerer han et annet parti, og påberoper seg å representere det i kommunestyre også. Selv om de ikke en gang stillte liste ved forrige valg.

Litt vennskapelig debatt må det være rom. En periode var det vel flere politikere enn andre mennesker på torget., og selv om vi er uenige om saker er det god tone mellom de fleste av oss.

Jeg fikk både dropseske og ballong i bursdagsgave fra “min gode venn Runar” (Høyres ordførerkandidat). Solbriller med Høyrelogo som jeg vet de også har, har jeg derimot ikke fått tilbud om. Antakelig må jeg knabbe et par….

Steinar (80 år) og relativt nytt medlem i Rødt etter et langt liv i Arbeiderpartiet ble så glad for å se meg at jeg fikk en stor bjørneklem og et klissvåt kyss på kinnet. Han ville ikke delta på standen vår, men tok med seg noen brosjyrer for å dra opp på senteret å erte gamle partikammerater i Arbeiderpartiet. Det er mange måter å drive valgkamp på (Og jeg tror jeg skal ha rn grundig ansiktsvask før jeg flater ut på sofaen…)

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg