Hodeløs nisse. og transe-nisse

Den merkeligste julegaven jeg fikk i år var et nissehode.
Et flott nissehode, bevares. Det har lue, skjegg, og et trivelig nisseansikt.
Jeg lurer bare på hvor er resten av nissen?
Hvis noen ser en hodeløs nisse vandre  omkring, send han i min retning så han kan finne igjen hodet sitt.

Nissehodet er ikke flatt, det kan ikke henges opp på en vegg eller dør eller lignende.  Det må stå på et bord, en hylle eller lignende.  Og bare jeg får tenkt litt kommer jeg kanskje på den perfekte plasseringen, men jeg syns det er en rar nisse.   Han mangler kroppen sin.
Jeg løftet på skjegget, for å se om han kanskje muligens bare hadde en veldig liten kropp, men nei, Nissen er bare et hode.

Nissehodet fikk jeg i gave av ei venninne.   Vi har vært venner fra ungdomsskoletiden, i nærmere 40 år men har av ulike grunner glidd litt fra hverandre de siste årene.  Hun hadde hengt gaven på døra en kveld rett før jul som vi ikke var hjemme.  Så vi har ikke snakket med hverandre på en stund – kanskje nærmere ett år.
Man vet ikke helt hva som rører seg i hodet på mennesker som glir fra hverandre av ulike grunner.
Jeg studerte hodet nøye. Så etter knappenåler uten å finne noen.  Du vet voodoo. …. Men hvis man bruker nissen som voodoo-dukke er det vel bare nissen som får vondt?  Ville hun skade meg burde vel hodet ligne på meg?  Jeg studerer nissen nærmere.  Nei, den kan umulig forestille meg. Jeg har verken skjegg eller bart.  Ikke hvitt hår og en spiss oppstopper-nese heller . Man kan si my rart om nesa mi, men den peker ikke oppover.

Det er litt spookey med et nissehode uten kropp.  Men jeg er enig med Gamle Gubben Grå, det hadde vært enda mer skummelt med en nissekropp uten hode.
Jeg fikk en nisse til av venninna mi.  En transe-nisse  Den har både kjole og skjegg…..
Fine nisser til nissesamlinga

4 kommentarer
    1. Hm..ikke sett bare nissehodefør..men enig i at bare en kropp hadde vært værre…hehe.. Gir ikke gaver til venninner og får heller ikke..veldig greit syns jeg 🙂 Kos deg med nisser og jul :))))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg