Hva gjø jeg nå?

Da jeg begynte å blogge om toppbloggene lå jeg rundt plass nummer 100.  Jeg startet dette prosjektet for å sette søkelys på hva toppbloggerne skrev om, vinkle det opp mot kjerringlivet mitt, og på den måten sette fokus på hvor merkelig det var at hva folk smurte inn kroppen sin med eller spiste til lunsj kunne være så utrolig interessant.
Så forsvant litt etter litt de “gamle” bloggerne.  Sophie Elise og Isabell Raad ble avløst av bloggere som var gamle nok til å være foreldrene deres – og et mer variert innhold begynte å dukke opp.
Jeg likte det Man fikk mer fornuftige temaer man kunne dykke ned i, prøve å skape debatt. (Noe jeg vel og har klart en del av.)

Når jeg klikker meg gjennom de fem på topp i dag så mister jeg all lyst til å skrive om toppbloggerne.  Eller det bli litt feil. For det er mye jeg har lyst til å kommentere, men jeg er usikker på hvor lurt det er.
Jeg konkluderer at vi tenger et skifte på bloggtoppen.

Så i dag snur jeg ryggen til bloggtoppen og tar i stedet for meg de fem nederste på bloggtoppen. Altså plassene 96 -100.  Jeg er overbevist om at jeg finner like interessante blogger der.  Kanskje jeg kan bidra til at de får flere lesere.

På plass nummer 100 finner jeg For Svingende.
For Svingende er bloggen til et Dansebandprogram som sendes på flere små radiokanaler. Radio Toten, Radio Modum, Radio Hallingdal, Nea Rado + Radio Rana, Radio Laagendalen og Salangen Nyheter.  Liker du dansebandmusikk kan du logge deg innpå denne bloggen og laste ned ukens programmer.
Jeg liker konseptet, selv om jeg ikke er så glad i dansebandmusikk.

På plass nummer 99  ligger Garmanorama
Dette er et innlegg om en grilltur til Svartkulp.  En grilltur i nydelig vårvær mens isen fremdeles ligger på vannet. Jeg nyter bildene og får lyst på tur.  Jeg forstår at Svartkulp ikke ligger så langt fra Sognsvann som er et kjent turområde for meg fra den tiden jeg bodde i Oslo.
Jeg spør Gamle Gubben Grå om han vet hvor Svartkulp er, og  det vet han.  Han klarer også å fortelle meg hvor det er – jeg har nok vært der jeg og.

På plass nummer 98 ligger Midtlivskrise, og denne bloggen kjenner jeg godt selv om eg må innømme for meg selv at det er en stund siden jeg sist var innom.  Midtlivskrise var den første bloggen jeg fulgte tett, og Marit var en av de første som kommenterte på bloggen min.  Jeg blir glad over å se bilde av en dyvåt Jonas, hunden til Marit.  Ikke fult så glad når jeg forstår av blogginnlegget at livet ikke er så bra for tiden.
God bedring, Marit.  Jeg vet du er en stayer og har kommet deg opp mange ganger når livet har vært litt trått.

På plass 97 ligger Norge og verdens nytt
Innlegget er noen dager gammelt og er en lenke til en artikkel om en skuespiller jeg aldri har hørt om som visstnok er død av kreft.  Jeg klikker meg ikke videre.

Når jeg klikker meg inn på plass nummer 96 kommer smilet frem  Ikke bare fordi jeg kan nyte synet av en topptrent Cornelius Elander som trener på taket av boligen sin i Hollywood, men fordi han i tekst og bilder viser “Den beste treningen å utføre hjemme”   Alle dere som har fulgt bloggen min en stund så vt dere at er det noe jeg ikke driver med, så er det trening  Likevel begynner en tanke raskt å leke i hjernen min. Hva med om kjerringa prøvde seg på noen av disse øvelsene?  Det tror jeg ville bli tidenes blogginnlegg.

Hva tar jeg med meg fra bloggerne i dag?
Jeg får lyst på en tur til Svartkulp.
Jeg må lese litt inne på bloggen til Midtlivskrise. Det bli som å snakke med en god venn.
Og så var det de der treningsøvelsene da…….

 

 

23 kommentarer
      1. Nei, men hvor flaut må det være å få plassen «servert på et fat» uten å ha prestert noe så langt? Jeg fatter og begriper ikke hvorfor der forskjellsbehandles fra blogg.no heller. En annen ting jeg har begynt å lure mer og mer på er at bloggeren på toppen nå driver svært mye nettbutikk på bloggplattformen her inne. Er det sånt som er ok? I praksis kan da hvilken som helst nettbutikkaktør slenge seg på med litt skriblerier innimellom all reklamen for sin butikk? Det må jo være like premisser for alle?!

    1. God morgen 🙋‍♀️
      Plis unngå og skrive om en viss kokk og hans fru (nyebloggen), det fører ingenting godt med seg. Blir bare utrivelig å lese (og ubehagelig om han skulle kommentert mer (eller skal jeg kalle det “forsvart seg” mer)).

      Et dypdykk i de meg færre lesere var litt gøy ja👍 Å gi oss gjerne tips til øvelser man kan gjøre hjemme ja😅👏👏

    2. God morn.
      Ja noen enkle øvelser er kjempe fint, skal ikke mer til for å få kjenne noen nye muskler.
      Det skal bli gøy å prøve dem.
      Lag deg en god dag

    3. Synes du er flink som klarer å la være, men du gar rett, det er bedre å overse både predikant med kone, og resten av menigheten….

    4. Du kunne jo også dele opp i kategorier. Ta for deg 5 matblogger (kanskje unngå en, som uansett får nok publisitet). 5 hobbyblogger (kanskje unngå en, som uansett får nok publisitet), 5 interiør, 5 mote, 5 livsstil, 5 treningsblogger osv?
      Eller 5 er kanskje mye, men 2 eller 3 i hver kategori?

    5. At du velger å overse skjønner eg godt, men samtidig synes jeg det er synd at kokkejævel oppfører seg på en slik måte at du nærmest blir «tvunget» til å la være å kommentere han. Jeg har fulgt med på sidelinjen og har sett at det er nytteløst for deg å prøve å forklare han hva du egentlig holder på med. Han kommer med de samme ytringene hele tiden. Men men….det er vel ikke mer å hente der dessverre, og han kommer vel aldri til å forstå det heller. Vi trenger kritiske røster i samfunnet og tåler man ikke det så må man revurdere «jobben» sin. Tenk hvilket samfunn vi hadde fått hvis en person skal definere hva som er rett og galt. Jeg sier ikke mer😳

    6. Det blir helt klart mer variasjon i innleggene om du plukker fra bunnen av. Du kan jo ha en fra topp 5 og de fem i bunnen. Eller kanskje du skulle starte treningsblogg for annet enn kroppen? Man kan trene ferdigheter nå som det er vår og lange lyse kvelde.

    7. Garmanorama?? Den er ny for meg! Det kan se ut som de har hatt en runde med opprykk fra MiniBlogg nå, da det er dukket opp flere jeg ikke kan huske å ha sett før..

    8. Så artig å bytte konsept. Artig å lese om de som ligger nederst. Holdt på tenke på det før også. Men jeg tenker at jeg velger tall på alderen min:)
      Eller når jeg blir født:)
      Spennende:)

    9. Hadde likt å lese ditt skråblikk/satire på kokkens innlegg ang brevet han fikk fra lotteritilsynet hvor det faktisk ble slått fast at det hadde blitt begått brudd på lotteriloven, men kokken bare blåste det bort og satte seg i offerrollen igjen, og fans’n ble indignerte og grinete :p

    10. HVORFOR I ALLE VERDEN MÅ DU KOMMENTERE ANDRE BLOGGERE..?føler du deg så heva over alt.hva er i veien med deg.skriv om din egen gørr,og la andre være iferd..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg