Hva gjør de egentlig på toppen?

Da jeg begynte med å kommentere toppblogger for et par år siden var det for liksom å forstå dynamikken.  Forstå hvorfor noen ble så utrolig populære og rike.  Og ja, jeg forsto til en hvis grad hvorfor Isabell Raad og Sophie Elise tronet langt der oppe.  De jobbet hardt, skrev godt og visste hva som solgte.  Jeg forsto også hvorfor Kokkejævel klarte å erobre tronen når de unge gikk videre til andre plattformer. Han ble helten til odd halvgamle kjerringer med litt for mye tid.

Men når jeg nå sitter her med frokosten og leser gjennom de bloggene som ligger på de fem øverste plassene i dag og sammenlikner med innleggene til blogger jeg ellers følger spør jeg meg selv undrende Hvorfor er det disse som ligger på topp? Jeg er godt fornøyd med min egen 16. plass, så det er ikke misunnelse.  Men hva er det som gjør at akkurat disse bloggerne som ligger på topp?

Kokkejævel har oversatt Aha’s Take on Me til Nordnorsk!  Det gir 12.722 sidevisninger.
Det er mange som deler fine dikt, fine tekster på blogg.  Gjerne dikt, de selv har skrevet.  Hva er så enestående med at Kokkejæveloversetter og deler en godt over 30 år gammel sangtekst?
Kan det ha noe med at han valgte en tekst fra følgerenes storhetstid?  En tekst de har mange minner og følelser rundt?  Ja, han er jo så god den mannen.

Vil dere derimot høre mitt Soundtrack, ta del i mine følelser?  Så lytt her, og siden testen er på norsk slipper jeg åta jobben med å oversette.

Denne er til og med ett år yngre enn Take om Me…..

Andrea Sveinsdottir deler tips på en serie folk kan se.  Sikkert en fin serie, men niks ikke noe jeg kommer til å se.

Andrea har to innlegg i går.  Hun deler også en rabattkode på Ellos. Det er kanskje årsaken til en god del av de 8.886 sidevisningene

Isabell Raad (gjesp)Her er det fremdeles ikke noe nytt siden i fjor..  likevel får hun hele 6.410 sidevisninger. Forstå det den som kan.

Et nytt gjesp kommer når jeg kommer til neste mann på lista. Nummer 4. Det er Sophie Nils1.  Sophie har tatt med seg sin nye venn, han som satt i baksetet da de var på Burger-King og så har hun bestilt masse godteri fra USA som de filmer på video at de tester ut. .  22 minutter med videooverført godterispising!!   Lurer på om alle 6.157 som klikket seg inn klarte å se videoen helt til slutt. Jeg klarte ikke mer enn 13 minutter.  Den var litt slitsom.
Som med turen på Burger King forstår jeg at det er morsomt for de som er med, så forstår jeg ikke at dette egner seg på video for store seergrupper.

Også Sophie har to innlegg i går.  Det andre er et reklameinnlegg for Nelly.. Ser ingen rabattkode.  Men Sophie har direkte link til Nelly, så hun tjener nok litt på det innlegget.

Nummer fem på bloggtopplista er  Stine Skoli. Hun har også et reklameinnlegg for ellos. 4.872 sidevisninger gir det.  Selvsagt med tilhørende rabattkode, og linking via de plaggene hun har kjøpt.

Så oversettelser av gamle pop-låter, godterispising og reklameinnlegg for store kleskjeder er det som selger for tiden…
Vel, jeg skal ikke sette meg ned å oversette gamle pop-låter. Jeg skal heller ikke gomle i meg store mengder amerikansk godteri Jeg har jo Diabetes. Samtidig ut av det jeg så av videoen fristet det ikke så veldig.
Siden Gamle Gubben Grå og jeg er mer glad i mat enn i godteri, tenkte jeg at Gamle Gubben Grå og jeg kunne gå på en liten ekskursjon til Krone den eksotiske matbutikken i Hønefoss,  eller “innvandrer-sjappa” som det heter på folkemunn.  Vi er der innimellom, som når vi skulle ha filodeig til Børek  og jeg vet de har mye spennende.

Og så må jeg seriøst snart få noen reklameavtaler med ellos eller Nelly eller kanskje noen helt andre.

6 kommentarer
    1. Da vi bodde i Hønefoss for 6/7 år siden, var krone den nærmeste butikken vi hadde. Der har de mye godt. Frukt og grønt var iallefall da endel billigere enn kjedebutikkene,en veldig hyggelig familie som drev den også. 🙂 Er det Fretex som ligger i bygget bak? Der var det også veldig mye fint husker jeg.

      1. De er suverene på frukt og grønt. Både utvalg og pris. Om sommeren eller våren har de de flotteste ampler og andre blomster til billige priser.
        Blåkopi lå på andre siden av veien ned sin bruktbutikk Det huset ble revet nå nylig Skal opp et nytt bygg med leiligheter og antakelig forretninger på bakkeplan

    2. Grunnen til at han på førsteplass har mange sidevisninger er jo at han har skaffet seg faste følgere – både beundrereog dem som leter etter teite innlegg – eller teite passasjer i ellers ok innlegg. Folk går ikke inn fordi tittelen er fengende, de går inn uansett for å se om det er noe nytt…
      Tror jeg. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg