Hva har jeg gjort dette koronaåret?

Jeg satt der med tekoppen og kjente søvnen komme sigende. Skulle bare bla gjennom noen blogger så venter senga. Men så var Vibbedille der med en kavalkade over hva hun hadde brukt dette annerledes året på, og en oppfordring til leserne sine om å lage en slik kavalkade. Så der røyk ideen om å ta kvelden.

12. mars i fjor da landet stengte ned dro Gamle Gubben Grå, Svoger og jeg på restaurant.  Det var planlagt lenge, en del av julegaven vår til Svoger.

Jeg er glad vi fikk den kvelden. Svoger hadde nettopp mått avlyse ferien til “Syden”, under middagen spurte han med engstelse om vi trodde han og måtte avlyse påskeferiens planlagte tur. Han skulle gå fra hytte til hytte på Hardangervidda. Vi sa det sikkert gikk greit, for så få minutter senere motta SMS fra Sør-Aurdal kommune om at vi var uønsket på hytta vår. Der og da falt håpet om påskeferien i grus for Svoger.

Vi brukte mye tid på å planlegge reunion for oss som gikk sammen på Radiografhøgskolen. Den ble utsatt på ubestemt tid.

Jeg var så heldig å vinne påskepynt fra Vibbedille Ja. De er hengt opp i kjøkkenvinduet i år og.

Familiens påskeskirenn ble avlyst. Eller vi måtte tenke alternativt å finne aktiviteter vi kunne dele digitalt. Her er mitt forslag i den kreative konkurransen. Påskeøya som skulle fly til Bloksberg. Jeg vant ikke. Ble slått av en påskehare-familie.

Vi har gått tur rundt Sognsvann og på mer hjemlige trakter.

Jeg kjøpte meg gule Pytt-pytt støvler!

Vi koste oss på terrassen.

Hadde en dagstur til Numedal.

Fant igjen bakergleden

Spiste blåskjell i Åsgårdstrand og svømte i havet.

Besøkte Vøringsfossen på vår vei til Voss hvor Gamle Gubben Grå overnattet på hotell Fleischer.

Vi var innom et sted og spiste geite-pizza i enden av en vei.

Vi kjørte over snødekte fjellsider mens snøen lavet ned. Det var i midten av juli!

Og besøkte bamsen i hiet sitt.

Spiste iskrem i Lærdal og besøkte Borgund stavkirke

Vi gikk deler av den gamle Kongeveien.

Vi hadde et uforglemmelig døgn på Kongsvinger festning.

Hadde fine dager på hytta.

Jeg fikk verdens søteste håndkle til den rosa gjestedoen av Solliv .

Kjøpte meg rød kopp på Fretex

Gikk flere fine høstturer.

Og tilbrakte noen høsthelger på hytta.

Jeg fikk sydd nye kjøkkengardiner til hytta. Husker ikke hvor lenge det stoffet har ventet på akkurat det.

Ble litt bitt av perle-bassillen.

Ble plutselig veldig opptatt av hengebroer.

Har blitt noen kaffe-latte.

Var i Oslo for å drive konfliktløsing i en folketomme by.

Det ble viktig med lys i mørketid.

Gamle gubber lagde pepperkakehus.

Det ble jul i år og.

Hele familien samlet i TV stua for å se Fjolls til fjells.

Et nytt år ble tatt hjertelig i mot.

Mange flotte turer også i vinter.

Langsomt har det gått mot vår.

Vi har handlet eksotisk

Og strikket på stranda. Det var og Vibbedille sin skyld..

Jeg fikk sitteunderlag av snille Margrethe

Har lest noen bøker.

Kost meg på stranda selv om det er vinter.

Jo, det har vært mye bra også dette året.

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg