Hva skal man så bruke fridagen til?

Et lite blikk bort på oppvaskbenken ga meg et lite hint om hva jeg bør begynne med. Jeg har lovet Gamle Gubben Grå at jeg skal ta oppvasken hele denne uka. Og siden jeg har bestilt middag med dessert fra han i kveld tror jeg det er lurt at det finnes noen rene kjøkkenting i skapene.

Når oppvaskmaskinen står og durer fornøyd finner jeg frem vaskefilla. Det er ikke bare oppvaskbenken som har lidd av at jeg har hatt noen litt vel intensive dager. Selv en så kjedelig oppgave som husvask går lettere med en fargerik, hjemmestrikka klut. Og hvis noen lurte, det er jeg som har strikka den.

Jeg tar en runde og bærer ut søppel fra de forskjellige søppelbøttene rundt om i huset.  Da jeg postet dette bildet av innholdet i søppeldunken vår sendte jeg en medfølende tanke til den eller de som sitter og gransker bloggen min med argusøyne for å se om jeg skriver noe galt. Gransk bilde nøye! Kanskje jeg har skjult budskapet blant søpla i dunken. I går ble det nesten leserstorm i kommentarfeltet da jeg skrev bagett uten u.

Nok et interessant bilde for disse granskerne. Peisen må tømmes for aske og glasset i peisdørene vaskes. Som den observante leser får med seg har noen brent en god del papirer i den peisen relativt nylig. Jeg skal avsløre at denne “noen” er meg. Hva slags dokumenter jeg har tilintetgjort på den måten derimot, se det vil jeg nok ikke uttale meg om.

Jeg tar en tur ut i hagen. Gamle Gubben Grå klipper plenen. Jeg ser over blomsterbedene og luker vekk litt ugras. Gleder meg over at syrinen og prydepletreet snart står i full blomstring.

Så, når hus og hage er sånn halvveis i  orden, kryper jeg opp i putehaugen i pallesofaen på terrassen. En liten strekk ute blir bra.

6 kommentarer
    1. Jeg er vant til både baguette og bearnaise, men ser at Kokkejævel har andre skrivemåter. Dessuten husker jeg deg som ei som virkelig hadde peiling på rettskriving, og annet skolerelatert for øvrig. 🙂 Godt å få gjort unna litt når man har fri, for ellers er det dårlig tid til sånt. Kos deg på pallesofaen med god samvittighet, og ha en fin pinseaften! 🙂

    2. Næmmen! Har du blitt nedstormet av diverse politipatruljer – som vet best hvordan du skal gjøre ting? Ja, det er ikke lett å være menneske! Og så fascinerende det må være å ha rett hele tiden, for disse utsendte? I mitt neste liv tror jeg at jeg skal slutte meg til en eller annen patrulje. Eller helst ikke…
      Nyt pinseværet! Går ut fra at Hønefoss også er velsignet med godt og tjenlig vær. Her har man vært på stranden i dag. Deilig!

      1. Nydelig vær her og. Ja, rettskrivningspolitiet herjet i kommentarfeltet. Og noen andre politier kontrollerer at innlegget mitt ikke kan støte selv de mest sarte sjeler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg