Hverdagen er tilbake

Etter en aktiv helg med mye politikk er jeg nå tilbake i hverdagen. Tekopp og tastatur. Tre dager gammelt brød og tåka som ligger tett rundt Drømmehuset. Det er godt å være hjemme. Senke skuldrene og slappe av. Fordøye alle inntrykkene fra helga.

Fult så positivt er det ikke at jeg har havnet helt nede på plass nummer 15 på bloggtopplista. Nok en gang har jeg fått bevis på at det er alt annet enn politikk som gir klikk og topplasseringer. Likevel tror jeg ikke det er siste gang jeg kommer til å skrive om politikk. Det finnes ting som er viktigere enn toppblogglista.

I dag er det Halloween. Godtebollen står klar i tilfelle det skulle komme noen bloddryppende vampyrer eller andre skremmende fremtoninger forbi. Men jeg tror ikke noen av de jeg kommer til å se i dag er mer skremmende enn bildene jeg så på lørdag av Nazistene som marsjerer i våre gater. Og de var ikke det av en halloween-feiring.

I helgen har jeg nytt hotellivet. Jeg burde selvsagt tatt bilder av lekker mat og velfylte tallerkener fra lunsjbordet. Mat gir jo klikk.
Men for meg blir det litt feil å dele disse bildene av enorme lunsjbord samtidig at jeg vet at i mange familier går folk sultne til sengs fordi de har hoppet over ett måltid eller to for at ungene skal få med skolemat i dag. For at de skal slippe å stille seg i de stadig lengre køene til matsentralene.

Kanskje også matfattigdommen som øker er en god grunn til å stappe litt godteri i bøtta til de utkledde barna som dukker opp på døra. Kanskje noen av de er fra de familiene som ikke har råd til lørdagsgodt. Sannsynligheten for at det er barn fra familier med dårlig råd også i ditt nærområde er stort.
Man kan jo og gi banan, kjeks epler og andre ting enn kun sukker og kunstige fargestoffer.

Tekoppen er tom. Gamle Gubben Grå har stått opp. På tide å starte dagen.

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Herlig at du hadde godtebollen klar. Jeg har også tenkt at kanskje noen trenger litt ekstra godteri nå😇 Her gikk det ihvertfall unna og det gledet meg stort 🙂 tror vi delte ut godis til ca 300 unger og det er verdt alle timene med ordning og de kronene godisen koster. Skikkelig koselig å hilse på de som går rundt. Til og med en del ungdommer var ute og gikk og alle oppførte seg helt eksemplarisk 🙂 En herlig kveld.

        1. Ja, det er nok lurt å sette ut ei lykt eller to. Her er det skikkelig mørkt I porten, men de aner nok at de er velkomne inn læll, tjhiii….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg