Hvordan gikk det med Gamle Gubben Grå og følelsene?

I innlegget Gamle Gubben Grå kan være så mangt… hadde jeg en ide’ om hvordan jeg kunne bruke kvinnelist for å få Gamle Gubben Grå til å bli litt mer effektiv med arbeidet her hjemme. Jeg kunne bare ta med meg tekoppen og invitere til en snakk om følelser så ville Gubben finne hundre andre og mer fornuftige ting å beskjeftige seg med.

Leserne mine bifalt planen, og oppfordret meg til å fortelle hvordan det gikk. Vel her kommer en liten oppdatering.

Jeg tok med meg tekoppen og krøllet meg sammen i godstolen ved siden av sofaen der han satt og leste bok. Så sa jeg med min hyggeligste stemme at kanskje vi skulle bruke litt tid til å snakke om følelser.

Først sa han Bare snakk om følelsene dine du, og leste videre. Da renner ordene ut av deg som erter ut av en sekk. La hsn til.  Jeg forsto hva han tenkte. Han skulle sitte der og si Hm og Mhmm med ujevne mellomrom, og ellers kose seg mef boka si mens jeg snakket egentlig til meg selv.

Jeg presiserte at det var følelsene hans det skulle snakkes om. Jeg skal si at han fikk fart på seg! Han for opp og på dør. Da jeg kikket ut på trammen satt han der med en sigarett….  Måtte roe nervene litt sikkert. Bare tanken på å måtte snakke om følelsene sine kan være skremmende for trauste  gubber på 60+.

Etter det har han både gått ut med søpla, vannet blomster og tømt og satt på oppvaskmaskinen. Klokka har så vidt passert 10. Jeg har trua på at jeg vil se litt effektivitet i dag.

Men nå har jeg sittet her og knottet lenge nok. På tide å sette i gang med litt mer husarbeid for meg og. Så langt har jeg bare luftet hundene, lukt litt i kjøkkenhagen og kuttet ned et tre. (Eller busk da. Rett skal være rett.)

 

8 kommentarer

Siste innlegg