Hvordan gikk det med omfavnelsen?

Du husker kanskje at jeg i innlegget Om å godta seg selv….skrev om en utfordring jeg hadde sett på bloggen Dedication. En utfordring om å omfavne seg selv med positive tanker.  Så hvordan har det gått med denne omfavnelsen?

Jeg startet straks jeg var ferdig med blogginnlegget. Jeg hentet en stor tube med krem med kokoslukt og smurte inn hendene mine. Det vil forhåpentligvis få stoppet rynkene på hendene. Eller, jeg kan i det minste innbille meg det.

Etterpå gikk jeg en tur med Charlie Chihuahua.  Det ble over fem kilometer i følge skrittelleren.

Så da har jeg både tatt vare på huden og trent. God start på omfavnelsen ikke sant?

Så var det det med bikinien. Et øyeblikk vurderte jeg å dra og kjøpe meg en bikini, eller kanskje heller bestille på nett. Sikkert lettere å finne en i størrelse liten flodhest. Men så kom jeg til å tenke litt. Hva skal jeg med bikini? Jeg liker ikke å ligge å sole meg. Det har Inge  ting med hvor vidt jeg er feit eller ikke å gjøre. Jeg synes det er gørr kjedelig!  Ligge rett ut i sola på et badelaken i sanden, eller på en solseng. Jeg begynner å kjede meg ganske raskt. En annen ting er at jeg får angst bare med tanken på å ligge flatt på bakken eller på en lav solseng.  Det er ikke bare bare å reise seg igjen.  Ja, jeg klarer det. Jeg vet hvordan. Trente på det på treningsleiren.  Men det er ikke noe mer lystbetont av den grunn.
Sitte I kurvgyngestolen på terrassen med ei bok  helt ok. Men jeg trenger ikke bikini for det. Kortbukse og T-skjorte eller en lett sommerkjole går så bra. Om låra og mageskinnet mitt forblir elfenben-hvitt, hva så? Det er utrolig få som behøver å studere de låra og det mageskinnet. Bare Gamle Gubben Grå og han bryr seg ikke. Når så mageskinnet eller låra hans sola sist?

Jeg liker å bade, svømme. Jeg har flere badedrakter. Helst bader jeg i skogstille tjern.  Ikke fordi det er lite med folk der, eller selvsagt det og. Men ikke fordi jeg ikke liker å vise meg i badedrakt der det er andre mennesker. Nei det har jeg egentlig ikke problemer med. Vil de glo får de glo. Nei grunnen til at jeg foretrekker skogstille tjern er at det er en egen opplevelse. En egen ro.

Der å omfavne seg selv med positive tanker handler vel om noe helt annet enn rynkefritt skinn med riktig tan? Om å se fresh ut i bikini eller å være godt trent?  Det å omfavne seg selv med positive tanker handler vel mest om å godta seg selv. Om å være fornøyd med den man er, til tross for feil og mangler.  Om å være stolt av seg selv. Stolt av det man har fått til, stolt av den personen man er.

Jeg setter meg i kurvgyngestolen på terrassen. Lar sola kjærtegn ansikt  armer og legger. Føler at livet er ok. Jeg er ok.  Omfavner meg selv med positive tanker og er fornøyd.

14 kommentarer

Siste innlegg