Jeg besto med glans!

Jeg var litt engstelig før jeg dro til legen i dag. Var redd jeg skulle stryke på blodprøve så vel som blodtrykk. Jeg har vært flinkere til å leve sunnere enn tidligere år, men jeg har helt klart forbedringspotensialer – og jeg har skeiet litt ut de siste ukene. Litt stress er det og nå i innspurten av valgkampen. Og ja, jeg har følt meg sliten en stund. Har redusert jobb fra 60% til 40% av den grunn, uten at jeg har sett virkningen av det ennå. Mulig det er fordi jeg liksom har fylt opp de 20% med annen aktivitet.

Blodsukkeret er fremdeles høyere enn der han vil ha meg, men lavere enn da jeg var der i juni. Han hadde stor tro på at jeg med livsstilsendringene jeg er i gang med kunne få det ytterligere ned.  Han økte ikke medisineringen ytterligere, Det ga motivasjon til å fortsette, og jeg krysset i mitt stille sinn av for bestått på blodprøva.

Så var det blodtrykket da.  Jeg prøvde å være rolig, puste md magen og ikke la meg stresse. Jeg vet ikke, men jeg er mer engstelig for et stigende blodtrykk enn høyt blodsukker.
Men blodtrykket var helt normalt.  Like fint som jeg alltid har hatt det. Skuldrene senket seg. Fastlegen presiserte til og med at han var svært fornøyd med blodtrykket. Du kan tro skuldrene senket seg!

Jeg fikk og beroligende svar på legg-krampene jeg innimellom har om nettene. Ikke noe jeg hadde behov for å uroe meg for. Ikke noe han så i sammenheng med alle de andre begredelige tingene med denne kjerringkroppen. Jeg kunne begynne med magnesium hvis jeg var svært plaget, men han kunne ikke forklare hvorfor noen mener man har nytte av det. He-he. Jeg kommer selvsagt ikke til å bruke penger på noe legen ikke vet om vil virke. Da lever jeg godt med de legg-krampene.
At stortåa noen ganger står rett opp når jeg våkner med disse legg-krampene hadde han og en delvis forklaring på. Han trodde det kunne ha sammenheng med ryggen. Vel, den ryggen har jeg levd med lenge. Den har jeg både undersøkt med røntgen og MR. Trenger ikke noen ny utredning av den, hvis han ikke tror det har tilkommet noe nytt og interessant. Det virket det ikke som han trodde.

Jeg dro fornøyd fra legen, svingte innom Coop på veien og dro hjem.
Her gjorde jeg litt lettere husarbeid, drev på litt ute i hagen og krøllet meg så sammen på sofaen i stua og sov en drøy time. Restitusjon må til.
Nå har jeg kvikna til live. Skal snart begynne med litt middagslaging. Vi skal ha Coq au Riesling, eller kylling i hvitvin da. Jeg fant ingen hane.

 

9 kommentarer
    1. Trist at du er så sliten hele tida, men du må nok lade mer enn du bruker…energi altså..ikke enkelt dette regnestykket.
      Det er godt med kylling. Ikke med hane..Fikk det i Frankrike en gang og der var hele hanekammen i gryta..Etter det aldri kjøpt denne retten i utlandet..Men god med kylling og rød/hvit vin..

    2. Gratulerer med vel beståtte tester! 😊 Magnesium er bra, og det er bare å pøse på. Fins ulike typer på markedet, og den ene utelukker ikke den andre. 😀

    3. Et gammelt kjerringråd er ulltråd (helst rød fikk jeg vite, men har brukt mange andre farger fordi jeg tror ankelen min er fargeblind😉) rundt ankelen mot leggkramper😀 Hjalp meg, og kanskje også deg?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg