Litt gretten i dag

I dag er jeg litt gretten. Har allerede glefset mot både Gamle Gubben Grå og hundene.
Gamle Gubben Grå sto ved skjære-fjøla og smurte seg frokost da jeg hadde tenkt å lage min frokost på samme sted. I tillegg har han vært så tankeløs at han har kastet den bakte søtpoteten Yngste Sønn ikke spiste til middag i går i komposten. Jeg hadde tenkt å gi den til hundene.
Hundene flyr i bena mine når jeg vandrer rundt og lager mat, trakter te og lader telefon.  Ja, de har fått mat.
Jeg vet og utrolig godt hvorfor jeg er gretten. Jeg er sliten.
Hvilken innflytelse det har på så vel blodtrykk som blodsukker er jeg usikker på. Det får jeg nok snart greie på. Skal ned til fastlegen straks. Er redd for å stryke både i blodprøve og blodtrykk.  Denne legetimen kommer ikke på det mest gunstige tidspunktet akkurat. Burde kommet på en dag jeg var helt avslappet samt uthvilt. (I mitt stille sinn lurer jeg på når jeg egentlig er det. Uthvilt og avslappet mener jeg.)

Jeg skulle jo hvile på søndag, og jeg gjorde det. Men så så jeg på lokalavisa at regnet tok veien i min Barndoms Dal, og selv om jeg ikke tok turen, bare organiserte at den ble tatt, berører det sinnsroen min. Jeg hvilte, men slappet liksom ikke av. Det er noe med når eiendommer du liksom føler eierskap til blir berørt.

I går var jeg på jobb, og på møte i Rødt. Det blir nødvendigvis litt mye politikk nå. Det er under to uker til valget. Mange av de som ikke har stemt ennå er de som ikke har bestemt seg. Valgkamp er om mulig ennå viktigere i sluttspurten.
I tillegg er det kommunestyremøte på torsdag. Det må jo og forberedes.

Jeg kjente at jeg var litt irritert på møte i Rødt i går og. Det var ei som for minst tiende gang hevdet at hun var sikker på at vi fikk inn fire stykker i kommunestyret enda all statistikk tilsier at vi står og vipper mellom to og tre, og er heldige hvis vi får inn tre. Til slutt ba jeg henne begrunne hvorfor hun var så sikker på at vi fikk inn fire. Jeg liker at folk har en gjennomtenkt tanke bak det de hevder hardnakket. Men hun hadde det bare på følelsen.  Jeg hadde problemer med å ikke gi uttrykk for hva jeg mente om slik begrunnelse.
Vel, om to uker har vi svaret.

Nå må jeg straks stikke. Legen venter.
Etter det har jeg ikke noe på programmet i dag. Uten om at Datteren kommer en tur hjem antakeligvis. Det blir kos. Det stresser meg ikke. Kanskje jeg får ladet batteriene litt i dag. Det trengs.

5 kommentarer
    1. Når energien er brukt opp er lunta kort her i gården, i alle fall. Og legebesøk tar energi og skaper stress. Samtidig så er det vel greit at de ser oss og tar målingene sine når vi er litt på tuppa både fysisk og psykisk også. Men skjønner så absolutt hva du mener!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg