Jeg brøt smittevernreglene

Jeg hadde krøpet godt under dyna i går kveld, søvnen var på vei da jeg plutselig ble liggende stiv  lysvåken og engstelig under dyna.  Søvnen var som blåst bort. Redselen ga innringer nedover ryggraden. For i går brøt jeg smittevernreglene ikke bare en men hele to ganger. Og nei, det var ikke fordi jeg er en rebell som må protestere mot gjeldende regelverk. Jeg glemte meg rett og slett bort.

Jeg håper på tilgivelse. Det er menneskelig å feile har jeg hørt folk si når de har unnskyldt selveste Statsministeren når hun glemte seg bort, ga faan, eller ikke hadde satt seg godt nok inn i reglene, slik hun selv forklarte det.

Jeg skal ikke bruke unnskyldningen til Erna. Prøve å ro det i land med at jeg ikke kunne reglene, forskriftene, anbefalingene. Jeg var selv med å vedta de i kommunestyret for halvannen uke siden.

Nå har vel Erna vært med å vedta smitteverntiltakene hun selv brøt hun og…. Men nei, jeg synes ikke det argumentet holder. Folk kunne fort få inntrykk av at jeg ikke vet hva jeg vedtar.

Nei, jeg glemte meg rett og slett bort. Jeg legger meg flat og innrømmer min brøde. Hva jeg har gjort? Jeg gikk inn på Mix-kiosken på torget og litt senere inn på Clint for å kjøpe kaffe helt uten å ta på meg munnbind.

16 kommentarer
    1. Uffda..det var dumt 😐
      Men på leting etter romantikken kan man fort glemte seg😁
      Ønsker deg en fin dag ..med munnbind i kiosker og butikker i dag😃

    2. Ingen politiske verv mer til deg, nei ! Rollen som tillitsvalgt kan du bare glemme – de må kunne regler de, og aldri, aldri snuble. Fysjom ! Hjelper ikke legge seg langflat (alle gjør det for tida), i skammekroken med deg 😂.

      1. Hadde vel tatt av munnbindet før jeg stappet inn isen. Men jeg har mange ganger forsøkt å drikke kaffe med munnbind. Løftet koppen mot munnen før jeg kommer på munnbindet vi har på hele tiden på jobb.

    3. Mange som går uten her innimellom. Når de ser de er nesten alene i butikken f eks. Og noen har helsegrunner for ikke å kunne ha på. Så det går nok bra for en gang eller to 🙂 Jeg husker det GANSKE fort, hvis jeg har kommet meg inn uten. Merker det fort, at folk glaner…

    4. Jeg gikk inn på Statoilstasjonen her jeg bor, ja Circle K da, skulle hente meg kaffe, og klokka var bare sånn ca 9.30 på morgenen.. og jeg var så vidt kommet innafor døra, da fikk jeg beskjed fra han bak disken; Hei, det er påbudt med munnbind”! Jeg svarte at det driter jeg i, og spytta ut snusen på golvet..
      Neida, jeg gjorde jo ikke det, svarte “beklager, jeg glemte meg bort”, og nærmest galopperte uti bilen og henta munnbind..

    5. Man blir fort vant til munnbind. Jeg har sett at folk er utrolig flinke, men ser også en og annen uten. Du er tilgitt, tror ikke at din politiske karriere er gått i dass.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg