Jeg falt for en engel i går….

Det er lenge siden jeg liksom har engasjert meg alt for mye i Gandprix-sirkuset.  Har ikke vært skikkelig engasjert siden Ketil Stokkan vant den norske finalen med Romeo, og det regner jeg ut at må ha vært i 86. Joda jeg husker Lordi og ei dame med skjegg, og jeg fikk med meg Rybak, men mest sånn i mediene i etterkant.

Men på grunn av Andrea Sveinsdottir og hennes MGP innlegg måtte jeg jo lage Kjerringas MGP show i går.  Sånn passe interessert fulgte jeg md på numrene og artistpresentasjonene. Jeg har aldri vært noen musikk-nerd, og har vel vært mindre opptatt av musikk enn folk flest, så det var mange ukjente artister for meg.  Var vel bare Rein Alexander jeg “kjente”.

Da Tix  dukket opp på skjermen som en etterlevning fra hippietida på 60-tallet  hevet jeg et par øyenbryn.  Yngste Sønn kunne fortelle at dette var mannen bak mange av de russelåtene jeg har vært skikkelig provosert over, og ja jeg var i utgangspunktet ikke veldig positiv.

Men han rørte noe hos meg da han sa at artistnavnet Tix kom av at det var kallenavnet han fikk på ungdomsskolen fordi han hadde Tourette. Vel, er du en ungdom med Tourette, og får kallenavnet Tix, ja da er jeg ikke sikker på at det kallenavnet bare er positivt og hyggelig ment. Det rørte noe i meg jeg følte omsorg for denne gutten.

Jeg likte sangen. Den var så langt fra russelåtene som man kan tenke seg, ballade litt sår. Passet fyren jeg nå følte omsorg for.  Sceneshowet var fantastisk, og englekostymet kan fort bli like ikonisk som Jahn Teigen i skjelettkostymet . Stemmen var og bra, ja tix kan bli en ny Teigen hvis han utnytter talentet sitt riktig.

Når han så hadde vært i superfinalen og sto der helt rolig mens stemmetallene raste inn og han kunne konstatere, litt overrasket at han vant?!?
Den tårevåte takken, da det langsomt gikk opp for han, ja det kom en tåre i øyekroken.
Når han så tok ordet og fortalte at han alltid hadde følt seg som Den Stygge Andungen, men at han i går følte seg som en svane. Og så så han rett i kameraet og sa “Til dere Stygge Andunger der ute. Dere kan alle en dag bli svaner”  ja da rant tårene på denne lettrørte kjerringa.

Jeg gleder meg til den internasjonale finalen, og kommer på ny til å sitte klar med glitter og glam en lørdag i mai.

11 kommentarer
    1. Jeg stemte på Keino, men unner Tix eller Andreas som han heter seieren.
      Måtte han bare få oppleve et skikkelig show i mai. Jeg tror nok at det blir et digitalt show.

    2. Veldig bra skrevet. Har virkelig fått sansen for denne gutten.
      Og nå renner tårene her.
      Han var jo på Lindmo og fortalte da hvor nære han hadde vært på å ta livet sitt.
      Må innrømme at jeg stemte på Keiino. Men var ikke lei meg for at Tix gikk av med seieren.
      God søndag til deg.

    3. Lise.
      Jeg er Kjerring jeg også. Trodde på Keiino. Da Tix vant ble jeg overrasket og glad. Han fortjente faktisk dette.

      Det er mange som har skreket i kommentarfeltene at “hvis du gråter hos Lindmo så vinner du”.
      Tix har imidlertid snakket om disse problemene før han var på Lindmo

      Jeg skal også benke meg foran finalen i mai. “Enten går det bra- eller så går det over” Tix egne ord.
      Jeg har likt Tix siden han kom med “karantenelåta si i mars i for.” Hør på den .

      Klem fra Lise

        1. Den er veldig artig. Han laget fortsettelse også den heter “Jul i karantene” Du finner den på You tube søk opp karantene tix

          Klem
          Lise

    4. Her syntes det å være en til med de samme følelser og reaksjoner jeg hamret ned her jeg satt ut i ‘de små timer’ med rørte tårer dryppende ned på pad’en, ja! 😉

    5. Jeg ser nesten ikke på tv og jeg har ikke peiling på det som skjer. Men det var rørende det du fortalte. Kanskje jeg skal begynne med noen tv kvelder:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg