Kjerringas MGP show

Frem med det du har av glam og bling! I dag er det Melodi Grand Prix, norsk finale.  Som jeg skrev i innlegget Avhengighet, trening og Melodi Grand Prix ble jeg inspirert av Andrea Sveinsdottir til å lage Kjerringas egen MGP-fest.  Så nå er finstasen på, nydusja sitter jeg her i sølvkjole med en glinsende jakke i rosa blokade utenpå. Kjerringansiktet er sminket i anledning dagen og jeg er klar for show.

Første artist og sang var Atle Pettersen. Ikke helt min sang.

Ray Lee med sangen Hero synes jeg var bedre. Resten av familien var ikke helt enig.

Stavangerksmeratene med Who I ‘m. Likte sangen. Men usikker på om det er den som skal gå helt til topps. Nummer 2 så langt.

Krim med My lonely woice.  Vet ikke helt hva det kommer av, men Gamle Gubben Grå og Yngste Sønn begynte nesten å ule som ulver…  Dette var nok ikke favoritten her i heimen.

Blåsemafiaen høres litt kult ut. Messingblåsere i MGP! Jeg synes det er kult før jeg har hørt sangen. Likte den etter å ha hørt den og. Min favoritt så langt.

Emmy med Welcome to the Which-wood. Jeg likte ikke dama, men jeg likte sangen.  Så langt delt førsteplass med Blåsemafiaen.

Da Tix entret scenen med englevinger, ørevarmere og solbriller og Gamle Gubben Grå skallet hodet hardt og gjentatte ganger i bordet visste jeg at her har vi vinneren.

En artist med tourette som tar Tix som artistnavn. Jeg liker det. Jeg liker fyren, sangen og sceneshowet.

Kaja Huse og hennes sang gjorde ikke stort inntrykk.

Rein Alexander er jo en artist jeg kjenner fra før. Jeg vet jo at han har en fantastisk stemmeprakt og gleder meg til å høre han

Sangen begynte med noe jeg opplevde som en rein Leonard Cohen plagiat. Jeg ble skuffet, men andre i heimen likte denne.

Imerika var heller ikke en sang etter min smak.

Keiino har visst vært i MGP og Eurovisjonen før. I 2019. Da fikk de

og Norge 6  plass.

Yngste Sønn mener de kan gjøre det bra. Joa, men ikke min favoritt. Jeg har nok tapt mitt hjerte til Tix.

Jorn med Faith bloddy Faith avsluttet showet. “Tro  jævla tro” oversatte Gamle Gubben Grå og hadde håp om litt skikkelig Satan Rock. Tror ikke han ble helt frelst.

Så skal 12 sanger bli til 4 som så skal bli til 2 og så endelig skal en vinner bli kåret. Dette var en så langdryg prosess at det nesten røyk ut av øra på Gamle Gubben Grå så han løp opp fra kjellerstua for å ta en lang røykepause.

Blåsemafiaen, Jorn, Tix og Keiino gikk videre.  Jubel fra meg da to av mine favoritter Blåsemafiaen og Tix var blant de. Gamle Gubben Grå holder med Jorn. “Tro, jævla tro” jo det er noe i det.

Så skal 4 bli til 2. Mitt tips er at det blir Keiino og Tix.

Det ble…. KEIINO og TIX! Hva sa jeg?!?

Først Keiino. Ikke vår favoritt. Så var det min favoritt.  Tix.

Og vinneren ble TIX med Falling Angel.  Det var rørende å se hvor glad han ble.

Lykke til i Rotterdam 22 mai. Jeg heier på deg!

 

 

5 kommentarer
    1. Her i huset var Blåsemafiaen en favoritt, – en fengende melodi. Keiino hadde en bedre sang forrige gang synes jeg. Tix hadde et flott budskap i sangen sin, og et fint sceneshow. Spennende å se hvordan det går i Nederland.

    2. Altså, for et show! Det er så Grand prix verdig at jeg har nesten ikke ord. Elsket sangen fra første gang jeg hørte den i del finale 1 eller 2, eller no. Her var det lykke i heimen når TIX vant. Gleder meg til 22 mai, og håper så at resten av Europa også trykker Andreas til sitt hjerte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg