Jeg får dassen min – tror jeg

For noen dager siden skrev jeg et innlegg om behovet for et bytoalett, et offentlig toalett i Hønefoss. Penga mine rett i dass… . Jeg sendte like godt inn blogginnlegget som et leserinnlegg til lokalavisa, og den fulgte opp med en artikkel om problematikken. I artikkelen kom det frem at hvis vi gikk for Rådmannens forslag ville vi få et bytoalett en gang i 2022. (Desverre spøker jeg ikke nå.)

2022. Det er en stund til  Det er lenge å holde seg hvis en virkelig må.  Det er lenge å leve med piss, spy og menneskelig avføring i bakgårder og portrom. Det må da finnes en enklere løsning.

Saken skulle som kjent opp i kommunestyret på tirsdag. Jeg funderte veldig på om jeg, som jo er rød og radikal, kunne ta frem pragmatikeren i meg og fremme et forslag om privatisering av kommunens offentlige toalett-tilbud. Jeg hadde regnet på det, og ut fra tallmaterialet fra lokalavisen ville det bli rimeligere. Og ikke minst, vi ville kunne få dassen to år før.

Heldigvis slapp jeg å fremme forslaget. Høyre fremmet forslag om å utrede en reklamefinansiert dass. Høyre mener den kan være på plass før sommeren.  Reklame eller ikke. Jeg støtter forslaget. Det ble selvsagt enstemmig vedtatt. Så håper jeg Rådmann klarer å få denne planen i mål før sommeren.

3 kommentarer
    1. Det ble bra med litt donytt.
      Al det skal være vanskelig. Vi slet her i mange år. Før vi fikk en fin dass fra Frankrike. Først dro en hel delegasjon ned på tur da… Til Frankrike.. Kosta vel mer enn dassen.

    2. Bra med en offentlig dass på tider hvor alt annet er stengt, – får bare håper de som skal bruke den er i stand til å treffe. Min erfaring med sånne dasser er heller dårlig, og det frister lite å bruke de. Uansett blir alt innenfor fire vegger og ikke midt på torget. Fint at den blir reklamefinansiert, for da blir den kanskje mer praktisk enn dyr og fancy, og så kan man lese reklame på veggene mens man sitter der. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg