Jeg har hatt en makeover

Når Sophie Elise har denne overskriften på ett av sine innlegg, raser hun selvsagt rett opp på toppen av blogtopplista. Selvsagt gjør hun det! Folk lurer jo på hva hun har fikset på denne gangen. Er det en 5 neseopperasjon, eller har hun puttet implantater tilbake i puppene nok en gang?  Sånn blir det klikk av.
Så jeg tenkte at hvis jeg skrev noen ord om min makeover, så ville jeg kanskje kommer litt over den 96. plassen jeg har i dag.  Her ser dere kjerringa som sikter mot stjernene!

For sånn rundt 35 år siden sluttet jeg med ekstensjon.
Dere tror kanskje ikke denne kjerringa har hatt hårekstensjon?  Noen av dere vil kanskje hevde at hårekstensjon ikke fantes på 80 tallet. Ha. Hva vet vel dere? Det var kanskje ikke så vanlig som nå, men selvsagt var det mulig med  hårekstensjon. Det gjaldt bare å ha de riktige kontaktene, og det hadde jeg.
Storesøsteren gikk på frisørlinja, og jeg var ofte prøvekanin. Så denne kjerringa var i ungdommen rimelig hipp på hårfronten.  Hårekstensjon for min del var ei tynn, fletta “rottehale”  som jeg festet med noe som minnet om tyggegummi i nakkehårene.  Kort “gutteklipp”, og en lang tynn fletta rottehale dom gikk et stykke ned mellom skulderbladene.  Skikkelig tøft.  Jeg og søstrene delte litt på hvem som gikk med rottehalen..

Hårfarging har jeg og vært rå på.  Og det er det nok under 10 år siden sist jeg lekte meg med. De kuleste fargene var nok på 80 eller 90 tallet.  Jeg tror de rød-lilla-stripene på seint 80-tall, var noe av det heftigste.
Men nå har håret mitt stort sett hatt pause fra farging, permanent, strukturbehandling og alt annet gøy lenge.    Og det har håret mitt hatt utrolig godt av.

Sophie Elise var lei av å måtte gå til frisøren flere ganger i uka for å få håret styla.
Jeg har ikke vært hos frisøren siden 15. mars , og må klare meg med den stylinga jeg får til hjemme foran speilet på badet.

Sophie Elise savnet det å våkne opp og føle seg fresh……
Lurer i grunn på når jeg sist våkna opp og følte meg… “fresh”…. det er nok lengre siden enn 15.mars 1993….
Våkne opp og føle seg fresh…. Tanken er så fjern at jeg ikke en gang klarer å finne på noe morsomt å ironisere over.

Tror sannelig jeg må en tur til frisøren når skattepengene og feriepengene strømmer inn på konto denne uka.

Sophie Elise er så fornøyd med sveisen sin etter sitt frisørbesøk med ekstensjon og farging.  Eller sagt med Sophie Elses egne ord:

Fetisha sa da hun møtte meg “herregud, du ser skikkelig ut som en hollywoodfrue” og dere vet det treffer meg midt i hjerterota.

Nå vet jeg ikke helt om jeg hadde sett på det som et kompliment, og det må kanskje noe mer til enn et frisørbesøk før denne kjerringa blir seende ut som ei Hollywoodfrue….

 

 

 

9 kommentarer
    1. Du har vært langt sprekere i hårverdenen enn meg, som bare har noen mer eller mindre vellykka permanent-forsøk på 80-tallet å vise til. En av lærerne til junior har pannelugg i lillafarger og hun blir pensjonist nå, så det er aldri for seint. Det å se ut som ei Hollywood-frue må være slitsomme greier, så er glad jeg slipper det, puh!

    2. En gang fikk en ung jente, ansatt på butikk med reiseeffekter, forbud mot å være på jobben av arbeidsgiver så lenge hun hadde farge i håret. Det dreide seg om en smal, rosa stripe på ene siden i jentas lange, blonde hår. Noe sånt skulle de ha seg frabedt der. Den måtte hun fjerne for å beholde jobben. At hele byen syntes de gamle kjerringene som drev butikken, var noen vrange og gammeldagse tullinger, hører med. 😎 Butikken er for lengst borte og kjerringene med, men antar jenta lever som bestemor et eller annet sted, dersom livet har gått den normale vei. Farlig å være tidlig ute med nye ting.

    3. Nå fikk jeg lyst til å se bilder av deg fra da håret ble farget, da du var ung :))).
      Alt er relativt. Men ikke så verst å få få lov til å være seg sjøl, tenker jeg. Ha en fin dag :)))).

    4. Jeg tør nesten påstå at det å gå til frisøren flere ganger i uka for å få stylet håret er enda mer Hollywoodfrue enn å få satt på litt løshår, men det hører kanskje med til reklamejobben? He, he, jeg husker godt rottehalemoten, men jeg trodde seriøst at folk hadde spart opp det lange håret selv og deretter klippet alt og latt bare en liten tust være igjen 😉

    5. Ha-ha, ler så jeg griner 😀 Jeg ville overhode ikke liknet en Hollywood-frue. De virker rimelig “hjernedøde” en del av dem.. Og jeg synes den LOOKEN de har er skikkelig HARRY.. Kult med rottehale da 😀 Jeg hadde noe liknende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg