Jeg har skværa opp med Kokkejævel

Innlegget Kokkejævel skrev i går, det med snømannen, gjorde noe med.  Debatten som gikk i våre respektive kommentarfelt også. Og ikke minst truslene som ble fremsatt i kommentarfeltet til Facebook sida til Kokkejævel.

I dag morges, etter at jeg hadde postet innlegget hvor jeg skriver at Jeg er redd……tok Kokkejævel kontakt med meg.  Jeg kommer ikke til å gjengi hva vi har kommunisert om, men bare si at det alltid er greit å kommunisere direkte med hverandre i stedet for om hverandre.

Jeg ser at Kokkejævel kan føle mitt langvarige fokus på han og hans blogg som belastende.  Og etter å ha kommunisert med han og hørt hvordan han har opplevd det å bli gjenstand for min glitrende penn såpass lenge har jeg ikke noe problem med å se at det har vært en belastning.  Jeg ønsker derfor her på bloggen, som jeg og har gjort personlig til Kokkejævel, å si at jeg beklager den belastningen jeg og bloggen min har vært for Kokkejævel og hans familie.

Kokkejævel og jeg har som sagt skværa opp. Vi har blitt enige om noen kjøreregler oss i mellom. Hva de er blir mellom han og meg. Men dere mine støttespillere skal vite at det er en avtale jeg fint kan leve med. Jeg er som kjent ganske god på forhandlinger.

Og som en fyr i nord pleier å si; oppfør dere i kommentarfeltet

 

44 kommentarer
      1. Nettopp. Om ikke, så styrer han kommentarfeltet hos deg. Hva er feil i dine kommentarfelt? Jeg tar det for gitt at upassende ytringer ikke får stå, i motsetning til en del i kokkens kommentarfelt. Å skvære opp er en god ting, men det skal være gjensidig.
        Hva gjorde du «galt», egentlig?

        1. Å skvære opp er en god ting ja, men ikke dersom man blir kneblet fra å ha en satirisk penn, og jeg har ikke lest noe her som er “galt” i så måte

            1. Eg tenker også at det e rart at Kokkejævel ikke skriv og beklagar, han og. Denne saka har to sider,og for meg høyrest det som Kjerringtanker tar på seg alt ansvar.
              Strålande med vapenkvile, javisst. Men her e det liksom noko som mangla. Ei slags forklaring.

            2. Gunhild, ja, det syns jeg også er rart, for kokkejævel’n har ikke skrevet noe om det…..det eneste han har kommet med er noe bacon-greier, som er totalt uinteressant, pluss at han har fått besøk på jobben av kjærest og baby, også relativt uinteressant sett i forhold til alt av drama det siste døgnet…….så en forklaring fra “offeret” i nord burde også være på sin plass :s

    1. Gode tanker til dere begge! Bra dere er venner og alt er bra. Ikke noe bedre enn det. Uvennskap er ikke greit…
      Får håpe det holder mer enn en uke 🙂 Klem til deg og kokken!

    2. Det var godt å lese, for det var det eneste rette å gjøre. Jeg kjenner ikke kokken og jeg har bare fulgt delvis med på bloggen hans. Men jeg synes det har vært vondt å lese det du skriver. Og da skal det ikke mye fantasi til for å skjønne hvor vondt det gjør for han og hans nærmeste. Godt å lese at du har evnen til empati også. Ha en fin kveld!

      Hilsen sykepleier

    3. Regnet med det ja. Går ut fra at han reagerte med skrekk på at jeg skrev både på din og hans blogg at jeg ville kontakte media. Jeg sitter på en haug screenshots fra div. kommentarfelt.
      Hele norges go’kokk fra nord avslørt som nettroll. Eller ihvertfall en som både godtar, og legger til rette for trolling.
      Skulle tatt seg ut! 😀

      1. Nei, huff da, hadde noe kommet ut i media så hadde det vært full fart frem med mobbe-kortet og en viss kokk hadde inntatt, nok en gang, en offer-rolle, some things never change :p

    4. Så bra dere har skværet opp. Håper han også beklaget, ikke bare du.
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld☺

    5. Så flott å høre! Du har fått en ny fast leser her ihvertfall! Og kokken mistet en. Har mye jeg skulle sagt om innlegget til kokken, men av respekt for deg og dine ønsker tier jeg still. Gleder meg til å følge deg videre!
      Klæm fra Finnmark 😊

    6. Hmmmm…..det var en kommentar her som er borte, ikke si at den er slettet pga at vedkommende ikke oppførte seg med kommentaren? I såfall, hva var galt med den? Jeg forstod lett hva vedkommende mente :s

    7. Hei. Så flott 🙂 Meget klokt 🙂 Jeg følger deg videre. Hva dere er blitt enige om synes jeg er en sak mellom dere. Vi har ikke noe krav på å vite alt.

      Lykke til,

      Klem fra Lise

    8. Synes han kunne ha vært mann og bedt deg om unnskylding i bloggen heller.
      Leser ingen plass om mobbing eller hetsing i bloggen din.

      1. Det var vel å ta i litt😳hu har jo ikke gjort annet enn å reklamere for han, får da være måte på🤣

    9. Hei! Det var fint gjort av deg. Ikke fordi at feilen bare lå på din side, men fordi du velger å legge ballen dø. Og så syns jeg at Arne og Finn over her også bør respektere Kjerrintankers ønske om å slutte av denne krangelen. Hva er vitsen med å piske opp stemningen igjen? Jeg syns det virker som om Kjerringa har bein nok i nesa til å vite hva hun vil selv, så har hun bestemt seg for «slutte fred» med han, så bør det også for hennes del respekteres. Dere gjør Kjerringa en bjørnetjeneste også ved å gå til media. For kommer dere med sitater fra han om henne, så kommer de til å lete med lupe etter hva hun har skrevet om han også. Og etterpå vrir og vrenger de på mesteparten av det hun har skrevet, for å skape litt action. Det kommer ikke til å gagne verken Kjerringa eller Kokken.

      1. Vel, slik jeg ser det ut i fra hva Kjerringtanker skriver så påtar hun seg mye av ansvaret for alt av belastning det har påført kokken og hans nærmeste, og det syns jeg blir helt feil, for alt av det jeg har lest som Kjerringtanker har skrevet om kokken har vært innlegg med en satirisk undertone, et skråblikk på hans virke og skriverier, og derfor så er det i min rett å reagere…..og så lenge det ikke kommer frem noe som helst, egentlig, om hvordan kommunikasjonen har foregått, så blir det litt som å si A men ikke B, og det igjen vil føre til spørsmål uten svar og eventuelle spekulasjoner

        1. Veldig enig i det du skriver. Hun tar ansvar, mens kokken ikke ytrer ett ord i hennes retning, men har fokus på seg selv og sitt. Det fremstår ubalansert sånn det ser ut nå. Satire er en greie mange gjør i media, det er ikke nytt.

          1. Det er så ubalansert som det kan bli, og alt av kokke-fans vil se på det som en seier at Kjerringtanker legger seg flat og beklager, ikke bra i det hele tatt

          2. Bare vent å se…Noen trenger kanskje litt tid til å fordøye alt som vært..Klart det er belastende! Ingen problem med å se at han er i knestående i dag, og vil vel veie orda sine godt.

        2. Jeg skjønner at det kan virke som om jeg tar på meg all skyld, og at noen av dere synes at Kokkejævel også burde komme med en unnskyldning til meg på sin blogg.
          Men tenk litt på hva jeg har skrevet tidligere i dag. Jeg skrev at jeg var redd. Jeg er ikke redd Kokkejævel. Men noen av de kommentarene i kommentarfeltene… Det er skremmende hva folk kan få seg til å skrive. Tenk om noen ikke bare nøyer seg med å være tøffe på tastaturet… Nei jo mindre fokus det er på meg på den bloggen, jo bedre.
          For meg er det andre ting som er viktigere enn en offentlig unnskyldning.
          For meg var det viktigere at jeg ikke må endre mitt bloggkonsept.

          1. Jeg skjønner det, men allikevel, jeg syns det blir helt feil at du lar deg diktere av kommentarfelt-mobben, for det er mest sannsynlig 99,99% av de kun er tøffe bak tastaturet, og 0,01% har ikke begrep om hvordan de skal overføre “tøff-bak-tastaturet”-begrepet til virkelighet selv om de skulle ønske det mer av alt……vel vel, du har valgt din mening omkring dette, og det er fullt forståelig, for all del, men allikevel så blir det litt som om du har latt deg kneble i forhold til hva du i fremtiden kommer til å skrive om han der oppe i huttiheita som blir krenka uansett virker det som……det er synd, virkelig synd……blir som om jeg hver dag skulle si at jeg ikke liker bloggen hans, så blir han krenka og drar frem mobbe-/offer-kortet sitt og sutrer i evigheter om det

          2. Kjære deg, det er riktig ille at du er blitt redd for hva kokkens følgere kan finne på. Helt forferdelig, og totalt uakseptabelt. Disse truslene ble publisert i hans kommentarfelt eller på hans fb.? Det påhviler plattformens eier et ansvar for å holde orden på sånt. Hva er liksom dealen nå da? Jeg forstår ikke hvorfor du skal ha stramme bånd på deg, og moderert av en annen blogger som ikke er så begeistret for satire. Altså; Blogger skremt til taushet? Er det riktig?

            1. Nå er det midnatt. Dette blir min siste kommentar under denne bloggen.
              Les hva jeg skriver.
              For meg er det viktig å få ytre meg slik jeg ønsker. Altså fortsette mine retoriske kommentarer om toppbloggerne, samme hvem det måtte være.
              Samtidig er det viktig for meg at noen holder styr på folka i kommentarfeltet sitt. Ikke bærer ved til bålet eller kommer med bensinkanna.
              Som person liker jeg ikke å såre noen. God retorikk skal klype litt, men ikke såre.
              Jeg har bedt om unnskyldning for det han har følt belastende. Vi har att en god prat. Skværa opp og ønsker nå begge to og gå videre,

        3. Det er jo ikke så vanskelig å tenke seg til hva de har pratet om da😂Ikke alt man trenger å vite. Den som venter får se🤗og media, nei nei🙈Da kommer det til å rable for folk i kommentarfeltet på vg osv..Hvem er disse folka her og hva er dette for noe uinteressant tull🤣🙈Man vet jo aldri..folk er jo lei covid dag it og dag inn🤯😝Men nei, krysser finga for alles del at d ikke skjer

      2. Enig med deg! Bra de fikk skværa opp..Kjerringa er jo ikke vond å be hu, ikke vrang og vanskelig…Kokken kommer lagt med å være litt ydmyk, noe jeg håper han var.

    10. Oppskværing har ingen andre noe med. Jeg tviler på at du har latt deg selv tvinges til taushet. Det er akkurat hva jeg leser av dette innlegget. Enighet, i skriftlig format, antar jeg. Uten at det er i kontrakts form. Bra!
      Så går vi videre, og jeg ønsker meg god satire, betraktninger og humor, basert på dine innfallsvinkler, uten hensyn til kommentarfelt verken her eller der.
      Underlig at det måtte gå så langt, men det var jo greit at vedkommende som følte seg trakassert, møtte en voksen dame med gode forhandlingsevner, og et stort hjerte.
      Konseptet ditt er godt. Jeg har sagt før en gang, tror jeg, at jeg er ergerlig for at jeg ikke kom på det først! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg