Jeg er redd……

Jeg er tredjemann på bloggtopplista i dag, men jeg føler ikke den boblende gleden man kunne forvente.  Sannheten er at jeg er redd. Det er ikke hver dag jeg våkner til trusler om at noen vil meg vondt,  Det er ikke hver dag jeg våkner til noe som kan tolkes som drapstrusler.

Til de som ønsker fult navn på “trollet”, så er altså det trollet meg.  Hvis du går inn på “om meg”  her på bloggen min slik som 3 stykker har gjort før klokka 7 i dag og hele 34 personer gjorde i går kveld finner du både navn og adresse.

Jeg ser ut av vinduet, ut i den svarte natta. Lurer det noen der ute og venter på meg når jeg går ut døra?
Har noen tukla med bremsene på bilen min, den som Yngste Sønn spant ut av gårdsplassen med for 20 minutter siden?

Denne meldingen er en av meldingene som har fått stå i kommentarfeltet på fb siden til Kokkejævel.  Dere vet han som er så opptatt av at folk skal oppføre seg i kommentarfeltet .  Han som er en ridder i skinnende rustning i sin heroiske kamp mot mobbing.

Dette er en av de kommentarene som han har godkjent. Som han har latt stå i sitt kommentarfelt. Hvordan var de kommentarene han modererte bort?

Hva var det som fikk det til å tippe for Kokkejævel denne gangen?  spør jeg meg selv.  Hva var det jeg skrev i går som fikk han til å hause opp mobben sin mot meg? Jeg leser innlegget mitt fra i går. Har dere sjekka bloggtoppen?  Ja, det er ironisk at jeg er så hoppende glad for at Kokkejævel er tilbake på bloggtoppen!  Men er det direkte ondsinnet slik han hevder? Les flere av innleggene mine og fortell meg hvor jeg mobber.  Fortell meg hvor jeg er så inni hampen grusom at det rettferdiggjør den fremstillingen Kokkejævel har i sitt innlegg Det innlegget som ligger øverst på bloggtopplista.  Det som er illustrert med et bilde som tatt ut av Jo Nesbøs romanen Snømannen, en av de skumleste bøkene jeg noensinne har lest (og jeg har lest mye skummelt.)

Kokkejævel publiserte dette innlegget klokka 18.16 i går kveld.
Fra da av og ut døgnet hadde bloggen min over 6.000 side-klikk.   Det vil si at 75% av mine sidevisninger kom etter at Kokkejævel hadde publisert sitt innlegg. Og ja, jeg er fullstendig klar over at jeg kan “takke” Kokkejævel for mesteparten av de 6.000 sidevisningene.
Antall kommentarer i kommentarfeltet til Kokkejævel på blogg og på fb tilsier at også en god del av hans sidevisninger også kom etter at han hadde publisert det innlegget.  Betraktninger om lett-ost og reklame for nettbutikken skapte ikke på langt nær sånt engasjement.  Er det rimelig å anta at andelen sidevisninger dette innlegget til Kokkejævel skapte er omtrent den samme hos oss begge, altså at 75% av sidevisningene til Kokkejævel også er et resultat av dette innlegget?
Da vil enkel matematikk tilsi at uten dette innlegget hadde Kokkejævel ent opp med litt i overkant av 9.000 sidevisninger – og mistet topplassen på bloggtopplista

Det er tydelig noen som er villig til “å gå over lik” for å beholde plassen på toppen.

Klokka er snart åtte. Jeg har et skype-møte om en halv time. Ett Kommunestyremøte o, 6 timer.  Jeg fikk ikke forberedt meg slik jeg skulle i går.  Jeg kommer tilbake med mitt skråblikk på de fire andre på bloggtopplista senere i dag-

 

35 kommentarer
    1. Han lever ihvertfall ikke etter sine egne anbefalinger, om å være snill osv. og det å slippe til slike ytringer som han gjør i kommentarfeltet, det er lavmål synes jeg. Men nå heller jeg til den oppfatning at han faktisk ikke forstår hva han holder på med, når han pisker opp stemningen slik mot deg, og lar dårlig skjulte trusler mot deg få stå i kommentarfeltet, for gjør han det, ja da…. da bør han i det minste få pc’en beslaglagt en gang for alle ( her prøver jeg å uttale meg litt diplomatisk😏)
      Jeg heier på deg jeg 💕

    2. Gratulerer med en flott 3. Plass på lista. Trist at gleden overskygges av den dårlige stemningen i nord. Har lest de siste innleggene dine flere ganger og kan ikke fatte at noen oppfatter deg som ondsinnet, slem og misunnelig ut fra det du skriver. Snedig at tekst kan oppfattes så ulikt, ettersom hvilket utgangspunkt man har når man leser. Prøv å rist av deg de fæle kommentarene. Ønsker deg en fin dag og et godt kommunestyremøte. 🤗

    3. Jeg leste innlegget hans med sjokk i går kveld, og tenkte det er ikke mulig? Hvis noen bedriver mobbing, er det iallefall ikke deg, hans innlegg virker direkte hatefullt. Jeg føler med deg, du virker sterk, men et sted går vel grensen din også…..lykke til, samme hvordan du tenker å gå videre!

    4. Det e litt skummelt det han drive med. Han har null kontroll på ka som skjer når han oppildnar følgerane på den måten han gjer.

      Om han er så opprørd over dine innlegg som han seier er ikkje godt å sei, eller om han gjer det for å behalde plassen øverst.
      Synest han skal ta ansvar, og roe gemyttane. Men då dett vel engasjementet, og han kan falle på lista.

      Synes det kom et par gode kommentarar om korleis han øydelegg sin eigen merkevare inne på bloggen hans.

      Han drøymer bla om å vere gjest hos Lindmo. Det kan han berre gløyme no. Kokken er ikkje lenger den artige mannebloggaren fra nord.

    5. Innlegget hans i går er det verste jeg har lest i debatten rundt dere to. Det var et angrep, noe helt annet en satire og humoristiske skråblikk, som du skriver i bloggen din.Hvis han blir så såret burde han ta det opp med deg direkte. Eller er det for å tjene penger….

    6. Vi voksne er forbilder for våre barn, og barn tar ofte etter det vi GJØR ikke det vi SIER. Ved å skrive ufine og usaklige kommenterer gjør at barna våre tror at dette er helt greit.Er mobbing greit i kommentarfeltene? Blir også oppgitt når foreldre utleverer sine barn på nettet,er det virkelig nødvendig?
      Liker godt bloggen din,stå på🙂

    7. Selv om plasseringen er suveren skjønner eg deg også, det var jo ikkje helt på denne måten du skulle seile til topps, men nå er du der så enten nyter du det, eller utnytter du det til å slå i bordet med. At det sitter en annen i dette landet som garantert tar æren for det så hen om det. Slike blogger brenner uansett ut over tid, har skjedd før og det kommer garantert til å skje igjen – Sann mine ord 🙂

      Lag deg GOD dag, det har du fortjent 🙂

      Go`klem Vibbedille 🙂

    8. Dette var trist å lese. Jeg forstår at gleden din blir borte og overskygges av bekymring over det som kan tolkes som trusler. Du kan anmelde, og det lages en sak på det. Så blir det trolig summen av flere lignende som bygger denne.

    9. Lise.
      Jeg fikk hakeslepp da jeg leste innlegget hans i går kveld. Jeg tenkte sånn .. hva er dette …
      Håper du får en fin dag 🙂
      Klem fra Lise

    10. Gratulerer med 3 plassen! Det eksploderte virkelig. Stygge og ufine ord. Er det rart at unger mobber når de ser hvordan voksne folk oppfører seg i kommentarfeltet? Hvor har nettvettet tatt veien? Har ikke oppfattet at du mobbet noen, men en er tydelig hårsår. Når man oppfører seg sånn ødelegger man sin egen merkevare. Lykke til med møtet.

    11. Jeg har tenkt satire når jeg leser dine blogger om han, men det har kanskje blitt litt mange av dem. Dere burde kanskje prate sammen utenom bloggen og forsones på best mulig måte.
      Jeg ville ikke vært i noen av deres sko akkurat nå.
      Ikke la dette gå alt for mye inn på deg.

    12. Rart at du som skriver så gørrkjedelig kom på 3. plass. Blir nok ikke der så lenge…
      Hilsen Amanda

    13. Oppfordrer alle til å sende mail til Blogg.no, og få de til å se på bloggen til Kokkejævel og vurdere om dette egentlig er innafor, etisk og lovmessig.
      Likedan rapportere kommentarfeltet hans på Facebook.

      1. Oppfordrer alle til å gjøre det samme med denne bloggen. En blogg som kun handler om å mobbe, trakassere og harselere med andre. Ho som jobber for kommunen burde holde seg for god for slikt, og bloggen hennnes burde bli stoppet.

      2. Jeg har rapportert noen av kommentarene i innlegget hans på facebook. De går langt over streken, og er av godt voksne kvinner som burde visst bedre! Mobbing er det de selv holder på med.

    14. Kokkejævels siste innlegg på blogg OG Facebook, med kommentarfelt, er såpass ille at jeg vurderer å tipse media.
      De liker jo ellers godt å lage gladsaker (forsåvidt også triste) om ham. For dette går over alle støvleskaft.
      Hva tenker du om det Kjerringtanker? Du vil nok også bli kontaktet om de tar tak i saken. Ønsker ikke å gjøre dette om det er mot din vilje, men tenker det er en fin anledning til å belyse kommentarfeltproblematikken på en ny måte. Altså der bloggeren selv åpner for, oppfordrer og oppildner følgerne til å gå i strupen på et enkeltmenneske.
      Som sagt, du får bestemme 🙂

      1. Kjerringtanker er allerede blitt rapportert til kommunen og politiet for mobbing, trakassering og harselering. At ei som jobber for kommunen kan holde på slik, er rett og slett skremmende, og kommunen burde stoppet ho for lengst.

        1. Nå har du misforstått her! Kjerringtanker er IKKE samme person som den han har rapportert til kommunen og har meldt/prøvd å melde/truet med å melde til politiet.
          Og det er skremmende – men selvsagt forventet – at noen blander dem sammen.
          Jeg håper han presiserer dette (bedre) på sin blogg.

      2. Ja kjem dette i media så trur eg det bli ei stor ripe i lakken. Han he jo fått mykje medieomtale av det gode slaget. Ikkje god reklame for nettbutikken heller dette.

    15. Jeg ble så glad når jeg så at du var på tredje plass , men gleden gikk fort over til sjokk og vantro når jeg oppdaget hvorfor. Jeg er helt sjokkert over hva enkelte tar seg nær av , og kaller det mobbing? Dette trollet har stått ved min side i over to år nå , alltid strukket ut en hånd når jeg trengte det som mest. Du er fantastisk på alle måter kjære deg , og jeg er så lei meg for måten du blir fremstilt. Jeg tror enkelte bør stikke en finger i jorden og tenke seg om , for den eneste mobbingen som foregår kommer fra øverste hold. Hadde det vært meg hadde jeg levert inn en anmeldelse , for dette er ikke holdbart. Store klemmer til deg 💜

    16. Uten sammenligning for øvrig har dette likhetstrekk med en viss presidents oppførsel de siste månedene i hans embete. Når man ikke evner å dra seg selv ut av diskusjonen blir det uoversiktlig. Da skyter man vilt i alle retninger, og regner med at noe må treffe.
      Du har den store fordelen av du er i stand til å reflektere. Jeg kan ikke se at du har trampet over noe som helst noen gang. Fordi man sitter midt i hvirvelen mister man denne evnen. Det er stygt å se på.

    17. Gratulerer så mye med 3.plass👑🎉Velfortjent!!Gleder meg😄
      Han startet med å henge ut «anonym» det slo jo godt an, så nå prøvde han seg på ei sleivspark fra toppen, som slo helt feil ut! Ikke som han hadde forventa. Skikkelig driti ut! Og det klarte han helt selv! Gikk langt over streken der! Hvilken planet lever han på tenker jeg..minner meg om en liten unge..Trassen, egen, dog hatefull, scary😬🙈
      Nei, hev deg over det her Brit, du er sterk! Fortsett som du gjør! Du har maange i ryggen, både dine trofaste lesere og de andre toppbloggerne😄Og nå enda fler er jeg sikker på takket være ris til egen bak fra en i Nord😁
      Lykke til med møter i dag😊
      Klem

    18. Uff så vondt å lese overskriften din. Jeg skjønner ikke hvordan han kan bli så sint over det du har skrevet. Muligens du har truffet spikeren på hodet , med satire og kanskje det har vært for mange til hva han har tålt , men likevel . Skriver man offentlig så er det hva som skjer . Som åpen lesbisk på bloggen min så får jeg trusler og hat omtrent daglig . Og jeg har erfart så altfor godt hva sinna blogginnlegg fører til i kommentar felt. Husk at du har mange med deg her som heier på deg .

    19. Sorry, men du bruker, på lik linje med Kokken, dette for hva det er verdt.
      Jeg tror ikke et sekund på at du, helt på ordentlig, er redd for at noen i nattens mulm og mørke skal komme å skade deg eller din familie i Hønefoss. Seriøst liksom.
      Jeg er enig med kokken i at du skriver om han på en anderledes og negativ måte, enn du skriver om de andre toppbloggerne. Og jeg skjønner faktisk at han begynner å få nok. Og dine «hyggelige» kommentarer har en skarp snert, ingen tvil om det. Så ikke spill så uskyldig. Vær så snill. Kom ned fra din høye hest.
      Når det er sagt, så er det kokken gjør minst like ille; han henger ut folk til «spott og spe», først Altakvinnen i kommunen, nå deg. Og kommentarfeltet klikker og fremstår ikke noe bedre enn det han beskylder deg for; mobbing, trakassering, sjikane, personangrep. Dere er begge like aktive i denne «bloggkrigen» etter min mening.
      Dere er begge voksne mennesker. Hvem bestemmer hva som er mobbing? Hva som oppleves som sjikanering? Hvem har sannheten? Hvem er mobber og hvem er offeret?
      Dette har gått for langt. Ja, dere får mange klikk og mange lesere. Men det er nok nå.

    20. Hun har like mye rett til å bruke det for det det er verdt. Ville jo være dumt å ikke smi mens jernet er varmt..

      1. Det er ikke det som er poenget. Om hun har rett til å bruke det for det det er verdt 🙄
        Det har jo både hun og kokken all rett til. Men jeg tror verken det er heldig eller særlig sunt det som foregår nå. Det begynner å gå på helsa løs. For både den ene og den andre.

    21. Jeg leser ikke din blogg til vanlig, og heller ikke Kokkejævel sin – men har allikevel et spørsmål til deg. Hva vil du egentlig med denne bloggen, hva vil du formidle, hva er intensjonen din?

    22. Dette er ikke greit i det hele tatt, og jeg syns du skal vurdere å rapportere truslene til blogg.no, facebook og/eller politiet.

      Når det er sagt, skal jeg gi Kokkejævel delvis rett i en ting; det er noen toppbloggere som slipper lettere unna den satiriske pennen din enn andre. Ikke rosabloggere som Isabel Raad og Sophie Elise, men bloggere som Smaabarnsforeldre og Martine Halvs blir håndtert med silkehansker i sammenligning, med Stine Skolli et sted midt i mellom. For all del, noen av innleggene til kokken har også blitt bejublet av deg, så du skiller helt tydelig på hva du vil harsellere med og hva ikke, på godt og vondt, der hva som blir sagt er viktigere enn hvem som har sagt det.

      Jeg er for øvrig minst like interessert i å lese om dine betraktninger generelt som jeg er i å lese om Kokkejævels innlegg, så du vil ikke f færre klikk av meg om du slutter å skrive om ham. Vil ellers takke deg for at du gjorde meg oppmerksom på bloggen til Smaabarnsforeldre – fortsett gjerne å fremheve interessante innlegg generelt.

    23. Det er ALDRI greit å ta til orde for å gå til fysisk angrep på noen!!
      Dessuten.. Vi er faktisk voksne mennesker, og det innebærer at en klarer å skille mellom sak og person i det vi fremmer kritikk.

    24. Hvorfor kan dere ikke bare la hverandre være i fred? Det må da være triveligere for alle parter.
      Ha en fortsatt fin dag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg