Jeg har tenkt litt….

Hvor spennende er det at jeg skriver at Stine Skoli, Mat fra bunnen og Ida Wulff ikke har kommet med noen nytt det siste døgnet?

Jeg kan forstå at det var rasende morsomt når ei kjerring på 50+ uttalte seg om Rumpe-update……..  Men er det like morsomt når jeg forteller at jeg i likhet med Monica Vederhus har vært røykfri i 12 dager?  (Eller egentlig har jeg vært røykfri i en 10.000 dagers tid.  Lenge siden sist jeg bomma en sigarett i festlig lag.)
Er det fair av meg når Monica hevder at  Man klarer akkurat det man ønsker, om man ønsker det nok å komme med sånt kjerringprat som at så enkelt er det ikke alltid?
For det er jo ikke sånn.  Livet blir ikke alltid slik man ønsker, samme hvor hardt man ønsker.  Jeg prøvde lenge å komme tilbake i jobben jeg elsket. Det var ikke det at jeg ikke ønsker det nok som gjør at det ikke går.
Jeg vil heller si at det var fordi jeg ønsket det så sterkt at det tok meg så lang tid å innse at det ikke går.
Folk som får alvorlig sykdom har som regel et utrolig sterkt ønske om å bli frisk.  Det er ikke mangel på kreften og styrken i de ønskene som gjør at det ikke alltid blir slik.
Er det fair at jeg skal sitte slik å plukke på teksten til Monica?

Og Bunnytrash. Fyren som blir så opprørt hvis noen våger å være uenig med han, eller ha en annen innstilling til samfunnsspørsmål  enn han at det liksom tar litt vel av.  Er det verdt alt styret det medfører når jeg forteller at jeg overhode ikke er interessert i å lese hans innlegg om hvor fantastisk han er som menneske, om vektkontrollen hans eller at han føler seg litt småpjusk?
Det er bare en ting i Bunnytrash sitt innlegg som vekker interesse.  Han skriver En av mine lesere «Bien» fryder seg garantert nå og bare venter på at jeg skal ha fått korona og dø. 
Jeg synes det er en utrolig sterk kommentar å komme med mot en kritisk røst.  Jeg har og fått en del kommentarer fra “Bien” opp gjennom årene. Små stikk. Jeg er heller ikke så veldig begeistret for “Bien” og kommentarene fra vedkommende.  Noen ganger har de provosert meg veldig.
Men å tilegne noen slike holdninger som Bunnytrash gjør med “Bien” i dette innlegget synes jeg er litt drøyt.  Er han sikker på at vedkommende ville fryde seg om Bunnytrash fikk korona og døde?
Jeg tipper at “Bien” har det litt sånn som meg. Om Bunnytrash skulle dø er det sikkert trist, men vi ville nok ikke føle på en intens sorg eller føle trang til å spleise på krans.

Vibedille sitter inne på et hobbyrom omgitt av perler i alle farger og varianter du kan tenke deg. Og det hun bruker tiden sin på er å trille 50 små, røde kuler for å lage sine egne perler. Hun holdt på å glemme at perlene skulle ha hull, og måtte så sitte å stikke 50 knappenåler i 50 små røde leireklumper.
Å stikke nåler i leirklumper har jeg litt sansen for, men de leirklumpene jeg føler behov for å stikke nåler i har andre utforminger og mer menneskelige trekk enn små røde kuler….
Er det interesse for å vite hva eller hvem jeg føler for å stikke nåler i?

Doc og Dask er i likhet med Bunnytrash heller ikke helt i form.  Og selv om hun ikke lager den samme dramatikken rundt sitt innlegg, vekker den mer medfølelse hos meg.
Medfølelse har jeg og for hennes stadige kamp mot mus og musedrit.
Det er tydelig museår i år.  Håper det ikke er kommet for mange smågnagere inn i Drømmehuset.

Mamma på hjul lurer på hva slags gardiner hun skal velge til stua si.
Jeg liker gardiner, arbeidet med gardiner i mange år i ungdommen. Og bruker utrolig lang tid på å finne de perfekte gardinene når jeg skal velge nye.
Mitt råd til Vivian må bli. Heng opp de julegardinene du har nå i jula.  Skap den julestemningen du skriver du er så glad i.  Når julegardinene tas ned, velg noen som passer mot vår og sommer.  Noen i en farge som gjør deg glad. Ikke for tunge, vi går mot lysere tider. Hvite med blomster i vårlige-farger tror jeg kunne være fint….
Men er det egentlig interessant hva jeg mener om gardinene til et hus i Bergen?

Så er det Kokkjævel da.
Hans dagsrasjon av mat er langt mer enn jeg stapper i kjeften i løpet av ett døgn.  Og jeg driver ikke med bevisst vektkontroll.
Jeg synes det er utrolig lite interessant hva Kokkejævel spiser i løpet av en dag. Matoppskrifter fra Kokken i nord an være er av interesse, men ikke bilder av alt fra knekkebrød til majones.
Jeg har liksom litt vanskelig med å se at hva jeg skulle måtte mene om matinntaket til en feit fyr i Finnmark som jeg egentlig ikke bryr meg filla om liksom skal være det som interesserer bloggleserne.

Det jeg forsøker å spørre dere om, kjære lesere er.
Hvor interessant er egentlig mine betraktninger  om toppbloggerne?
Er ikke egentlig kjerringlivet mitt minst like spennende som mine kommentarer om alt fra gardiner til knekkebrød?

Jeg trenger deres råd, kjære lesere, så kjør debatt.
Og husk, Bunnytrash, Kokkejævel og Bien. Det er ikke sikkert det er dere jeg lytter mest til.

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. God formiddag! Jeg, synes du bør tenke nytt her på bloggen! For meg så begynner det litt “småkriger” hver gang
      du lager slike innlegg. Ikke hos meg, men når du skriver om dem over deg! Du har et flott eget liv! Skriv om det…

      Men ikke bare politikk, men kjør politiske temaer når du føler for det og merk det som samfunn eller noe!

      Skriv om drømmehuset, hytta di, livet ditt, hobby, boka du skiver på, kostholdet og endringer og masse mer! Tror folk er lei og lese om de 10 øverste fra deg! Og de 10 øverste er lei av å bli skrevet om..Du ba om debatt og her er svaret mitt 🙂 God fin dag videre…

    2. Jeg er utrolig lite opptatt av hva andre bloggere skriver, men leser det jeg synes er interresant og givende. Det betyr at jeg «scroller» ganske langt ned og leser endel blogger som ikke er på toppen. Jeg tenker at det jeg skriver selv nok treffer noen, så er det en hel del mennesker det ikke treffer. Jeg forsøker å være meg og skrive om det som opptar meg. Nå er jeg ganske ny i gamet, men jeg personlig er opptatt av hva folk formidler av egne tanker fra eget liv. Så er det til en viss grad underlig at noen går igjen på toppen dag etter dag.

      I dag synes jeg du kom med en veldig god refleksjon:
      “For det er jo ikke sånn. Livet blir ikke alltid slik man ønsker, samme hvor hardt man ønsker. Jeg prøvde lenge å komme tilbake i jobben jeg elsket. Det var ikke det at jeg ikke ønsker det nok som gjør at det ikke går.
      Jeg vil heller si at det var fordi jeg ønsket det så sterkt at det tok meg så lang tid å innse at det ikke går.
      Folk som får alvorlig sykdom har som regel et utrolig sterkt ønske om å bli frisk. Det er ikke mangel på kreften og styrken i de ønskene som gjør at det ikke alltid blir slik.”

      Det er noe jeg kan kjenne meg igjen i der du også byr på litt av deg 🥰

      Jeg har ingen mening om du burde fortsette å kommentere andres blogg, men jeg liker godt når du byr på dine erfaringer fra ditt liv! En riktig god dag til deg!

    3. Jeg føler som deg at selv om hvor mye vi ønsker, går ikke det an. Jeg elsker jobben min så mye at jeg er veldig lei meg at jeg ikke kan gjøre det på grunn av helsa. Men det kan hende at andre dører åpnes også. Lykke til med deg.

    4. Jeg kunne ikke tenke meg å skrive blogger om de samme bloggerne dag etter dag.
      Jeg liker dine blogger best når du skriver om ditt eget liv eller kommenterer livet rundt deg.
      Kommenter gjerne andre blogger men da må det være at vedkommende skriver noe du er uenig i eller noe du brenner for.

    5. Veit at du ikke liker kokken, men å kalle noen for feit det syns eg er STYGT!!!!!!!!!!!
      Ikkje fint gjordt

    6. Her er jeg litt enig med “damafranord”. Det er ikke nødvendig å kommentere samme blogger dag etter dag kun fordi de ligger på bloggtoppen, men heller hvis noen tar opp bestemte tema.
      Og med de andre som gjerne leser betraktninger om deg selv og det som skjer rundt deg som du er interessert i.
      I tillegg tar du fine bilder og er flink til å finne små vrier så pøs gjerne på :o)

    7. Jeg må si meg mye enig i det Solliv skriver som første kommentar😊.
      Det har vært morsomt med dine snertne kommentarer på andre sine blogger, men desto mer spennende og innholdsrikt når du skriver om deg og ditt. Om alt som engasjerer deg og de mange betraktningene du har om livet som går sin gang uansett hva som skjer👍😁.

    8. Jeg liker best når du skriver om deg selv og ting du er opptatt av. 👍 Jeg leser ingen av de bloggene du kommentarer, og synes ikke de er så interessante Dessuten blir et par av de lett fornærmet, og det blir det bare krig av.

    9. Nå syns jeg kommentarene dine blir styggere og styggere. At du ikke liker Kokken og Bunny er greit nok, men å omtale Kokken som en «feit fyr fra Finnmark» er disgusting! Som jeg sier til ungene mine … Du har lov til å være sint på andre, men kommenter aldri noens utseende, for det har uansett ingenting med saken å gjøre. Når det gjelder Bunny så syns jeg også at denne er utrolig stygg «Om Bunnytrash skulle dø er det sikkert trist, men vi ville nok ikke føle på en intens sorg eller føle trang til å spleise på krans.»

    10. Ideen din om kommentering av toppbloggere var nok mer «greit» i den tiden yngre jenter var på bloggtoppen (som du selv kommenterte en gang). Nå er «bloggtoppen» noe helt annet og middelaldrende menn føler seg veldig truet av deg virker det som. Bloggen som konsept er vel over sin storhetstid🙂

    11. Enig med så mange av de som skriver over her. Du begynner å bli stygg og ufyselig mot andre bloggere. Eller, begynner og begynner. Det har du for så vidt vært lenge, men dette tar kaken. Det du driver med er ikke satire, det er mobbing og nedrakking av andre mennesker. Spesielt av kokken og bunnytrash. Det sier en del om deg som person dette du holder på med og det burde du som politiker, helsepersonell og menneske tenke over.

      Hold deg til å skriv om ditt eget liv og ikke rakk ned på andre for å klare å kladde ned noen ord slik at du får laget et blogginnlegg.

    12. Men unnskyld meg,men kan du tenke, du skriver med en giftig penn og kaller det satire.Tror ikke du vet hva satire er.
      Du sier du har blitt mye mobbet i barne og ungdomsår, da må jeg spørre deg , er det greit at du gjør det samme da eller, for det er jo vitterlig det du bedriver.Jeg har bare har et ord FYSJAMEI
      HUFF

    13. Jeg fikk bakoversveis da jeg leste innlegget til Bunnytrash om deg – ikke verdt det, spør du meg. Har allerede sagt til deg mange ganger før at livet ditt er mer enn interessant nok i seg selv. Særlig når du gir oss litt innblikk under overflaten. Tenk på deg selv nå – du har bedre ting å bruke kreftene på enn å prøve å overbevise kverulanter om alt i alt uviktige ting. Fokuser heller på politikken og å stable livet ditt på beina igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg