Jeg og mine gule pytt-pytt-støvler

I dag var det skikkelig grått, og regnet silte ned.  Så lenge det er regn og ikke snø er det greit for meg. Regnet vil gjøre at siste rest av snø og is forsvinner. Samtidig var jeg litt glad for at vi ikke satt på hytta på fjellet og så snøen lave ned.  Jeg er ikke så glad i snø i mars.

Når Charlie Chihuahua endelig våknet til live tok jeg på meg mine gule Pytt-pytt støvler og så dro vi av sted.
Jeg liker å gå på tur på forskjellige steder, ikke bare den samme runden dag etter dag. Så jeg kjørte et stykke før vi  tok beina fatt

Da jeg så på telefonen for å ta bilde av mine gule støvler, så jeg at jeg hadde fått en melding fra en av journalistene i lokalavisa. De hadde fått med seg en nyhetssak om at en del ledere i helseforetaket der jeg arbeider skulle ha fått korona-vaksine selv om de ikke har pasientkontakt. Nå lurte han på om jeg visste om det gjaldt ledere ved det lokale sykehuset, og om jeg hadde noen meninger om saken.
Jeg hadde ikke fått med meg nyheten.  Jeg måtte nok undersøke litt før jeg svarte på den meldingen, så jeg labbet av gårde i regnværet.

Det ble ikke den lange turen, bare et par kilometer.. Men det er alltid godt å komme seg ut. Og Solliv, selv om jeg bare labber av gårde og kanskje ikke blir så varm og svett av å gå, så kommer jeg meg ut og er i bevegelse. Er ikke det det viktigste?

Vi gikk forbi en barnehage hvor gjerdet var dekket av fargerike hjerter.  Jeg trenger slikt i dag.

Vi gikk forbi brusende, vårstore bekker, og bjørketrær fulle av rakler og blanke regndråper.

Vi gikk forbi en kirkegård hvor tåka lå regntung over gravene. Er det noe mer trist enn en regntung kirkegård?

Da jeg kom tilbake til bilen, undersøkte jeg litt rundt saken om de vaksinerte lederne.
Jeg fant bare en og samme nyhetsmelding slått opp så og si likelydende i en mengde nettaviser. Hvilke ledere det gjelder aner jeg ikke. Så vidt jeg vet skal så og si alle med pasientkontakt som ønsker det være vaksinert innen påske.  Nei, dette er ikke en sak jeg kan eller behøver å kommentere.
I mitt stille sinn tenker jeg at dette gjelder sikkert flere helseforetak, men det er bare vårt de slår opp.
Jeg gir journalisten beskjed om at jeg ikke kjenner saken, og derfor ikke har noen kommentar.
Så kjører vi hjem og fortsetter lørdagen.

6 kommentarer
    1. Jorda…..bra og være ute og labbe. Men skal du bli varm og god må du nok ha tempo opp! Det var du som sa du ikke ble varm…hehe….mange flotte bilder fra turen din i dag og ja det er deilig å nyte disse støvlene…jeg hermet jo etter deg og kjøpte makan…Så da kan vi labbe sammen…

      1. Prøv å stresse av gårde med Charlie Chihuahua. Og litt av kosen med hundelufting er å la han få snuse og oppdage verden. Jeg pleier vanligvis ikke å måle turer i kilometer, men i tid tilbragt ute.
        Jeg kjenner som regel hver rot,tre og stein på de områdene jeg ofte går tur i.

    2. De har allerede slått det opp om Oslo universitetssykehus, så nå vil de sikkert undersøke de andre helseforetakene også. Høyst relevant, spør du meg, og veldig skuffende. Digger støvlene dine!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg