Jeg trenger en STOR kopp te..

I dag startet dagen ikke helt bra. Som sikkert mange andre har oppdaget har topplista forsvunnet fra forsiden på blogg.no.  Hvordan skal jeg få startet dagen når jeg ikke vet om Tom har over 11.000 sidevisninger i går, om Bunny eller Vibbedille ligger som nummer to på bloggtopplista, om Allan ligger over eller under meg på de samme lista og ikke minst hvor mange sidevisninger jeg hadde siste døgn og hvem som ligger over meg på bloggtopplista?

OK jeg har fått med meg at google analytics skulle slutte å virke fra 1. juli. Har fått mange mailer og beskjeder om det, har sånn halvveis forsøkt å konfigurere den nye greia – uten hell og egentlig gitt litt f… Eller tenkt at Yngste Sønn skulle få hjelpe meg med det, en gang. (Tror faktisk jeg har klart å fikse det som gjensto nå, men er litt usikker.)
MEN jeg trodde jo dette mest ville påvirke meg og min statistikk, altså hva jeg kunne lese ut av statistikken min, som hvor mange som leste hvilke innlegg, tid av døgnet det er trafikk, og at det sitter en fyr i Nord Korea og leser bloggen min. Sånne ting som jeg kunne se i “gamle dager” og som jeg har savnet litt, men ikke nok til å ta grep.
Jeg hadde aldri i min ringeste fantasi kunne ha forestilt meg at det skulle ramme topplista til blogg.no. At vi fra i dag bare skulle få se de siste innleggene som er blitt publisert, og ikke kunne trykke oss inn på de bloggene vi pleier å følge ved hjelp av navn og bilde.
Det er jo litt av kosen der med tekoppen om morgenen. Ikke å søke opp hver enkelt på nett.
At blogg.no driftes av en eier som ikke er interessert i at folk skal bruke nettsiden er i dag bevist en gang for alle, med mindre dette ikke blir rettet opp i raskt.

Vel. Nå har jeg fått tekoppen min og fått ut litt frustrasjon.
Bloggtoppen er liksom ikke det viktige i livet. Jeg skal snart ta en kjapp tur med hundene før jeg setter nesa mot Drammen for andre gang på en uke. (Nesten som i gode gamle dager.) Men nei, det er ikke jobb eller møter som drar meg til Drammen nå for tiden. Jeg er sjåfør og støttespiller for noen som er til utredning for tiden, og på vår lange liste over prøver og spesialister står Drammen for tur i dag igjen.

 

 

22 kommentarer

Siste innlegg